آفتاب

شرایط زیست محیطی در خاش به حالت عادی بازگشت/هنوز علت انتشار بوی نامطبوع مشخص نشده است

شرایط زیست محیطی در خاش به حالت عادی بازگشت/هنوز علت انتشار بوی نامطبوع مشخص نشده است

زاهدان- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شرایط زیست محیطی که به سبب انتشار بوی نامطبوع در خاش نامساعد شده بود، اکنون به حالت عادی بازگشته و هیچ مراجعه جدیدی به بیمارستان انجام نشده است.

غلامرضا اربابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با رد ادعای برخی رسانه ها مبنی بر اینکه بوی نامطبوع ناشی از فعالیت آتشفشان نیمه فعال تفتان بوده است، تصریح کرد: هنوز بطور دقیق علت انتشار بوی نامطبوع مشخص نشده و تا زمان ارائه نشدن نتایج تحقیقات کارشناسان نمی توان بطور دقیق اظهار نظر کرد.
وی افزود: گروههای کارشناسی از دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه سیستان و بلوچستان، گروه زمین شناسی این دانشگاه و اداره کل حفاظت محیط زیست به خاش و تفتان اعزام شده اند.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران اظهار داشت: مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند زیرا اوضاع در کنترل است.
وی افزود: از 52 نفر مراجعه کننده به بیمارستان خاش حدود 40 نفر مرخص شده اند و بقیه برای بهبود کامل بستری هستند.
فرماندار خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: گروههای گشت و کنترل محیط زیست و آزمایش آب و نیز کارگروه های ویژه سلامت و درمان از لحظات اولیه بامداد فعال شده اند و با جدیت نسبت به بررسی مشکلات پیش آمده اقدام می کنند.
وی بیان کرد: شمار زیادی از مراجعان به بیمارستان بصورت سرپایی درمان شده اند و تیم های پزشکی نیز همچنان در حال بررسی کارشناسی موضوع هستند.
فرماندار خاش گفت: هیچ گونه نگرانی در خصوص موضوع استشمام بوی نا مطبوع وجود ندارد.
وی با بیان این که شایعات منتشر شده در خصوص فعل و انفعالات تفتان صحت ندارد، مردم به شایعات توجه نکنند و خروج بدون دلیل از شهر و مراجعه به بیمارستان را تابید نمی کنیم.
چاکرزهی اظهار داشت: تحقیق میدانی گروههای زیست محیطی، زمین شناسی، هلال احمر، آب، بهداشت از مرکز استان و خاش و همراهی کارشناسان سپاه و انتظامی و ارتش برای بررسی موضوع ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی به اطلاع مردم می رسد.
به گزارش ایرنا به دنبال استشمام بوی نامطبوع در خاش نشست ویژه ستاد مدیریت بحران با حضور دکتر عباسی نماینده اعزامی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، فرماندار، اعضای شورای تامین، مدیران ادارات در دفتر فرماندار خاش برگزار شد.
در این نشست مقرر شد از فعالیت واحدهای صنعتی غیر مجاز که مخاطرات زیست محیطی داشته و از عوامل تهدید کننده سلامت افراد جامعه هستند جلوگیری شود.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1718832

وبگردی