آفتاب

در آستانه جنگ با روسیه نیستیم

در آستانه جنگ با روسیه نیستیم

کاخ سفید با تأکید بر این‌که واشنگتن حق دفاع از خود در سوریه را محفوظ می‌داند، متذکر شد که آمریکا در آستانه درگیری نظامی با روسیه در این کشور جنگ‌زده نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید، شامگاه دوشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن گفت: «ایالات متحده بعد از سرنگونی جنگنده سوری، حق دفاع از خود در سوریه را محفوظ می‌داند.»

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا «ایالات متحده در آستانه جنگ با روسیه قرار دارد؟»، گفت: «نه، من آن را هرگز نگفتم.»

جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا، یکشنبه‌شب یک جنگنده ارتش سوریه در استان الرقه سرنگون کردند. دمشق این اقدام را «تجاوز آشکار» خواند و آمریکا را به کمک به تروریست‌ها متهم کرد.

روسیه نیز در پی اقدام ائتلاف آمریکایی به سرنگون کردن یک جنگنده سوری، اعلام کرد که تمامی توافقنامه‌ها و تعهدات دوجانبه امنیت پروازی با آمریکا جهت ممانعت از هرگونه سانحه هوایی در سوریه را ملغی می‌کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که دفاع موشکی روسیه از این پس هر هواپیمایی در منطقه عملیاتی نیروی هوایی روسیه در سوریه را هدف می‌گیرد.

کد N1718780

وبگردی