آفتاب
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به ایلنا خبر داد:

اعلام آمار تنبیه‌بدنی در ۳ سال اخیر/۱۵۲۶ شکایت اثبات شد

اعلام آمار تنبیه‌بدنی در ۳ سال اخیر/۱۵۲۶ شکایت اثبات شد

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش آمار تنبیه بدنی در مدارس طی ۳ سال اخیر را اعلام کرد.

سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از کاهش تنبیه بدنی در مدارس خبر داد و گفت:  آمار تنبیه بدنی در سال ۹۴، ۶۷۵ مورد بود و این آمار در حالی است که در سال ۹۳، ۱۲۴۹ مورد شکایت داشتیم.

وی با اعلام اینکه در مجموع طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ و ۹۵، ۲۳۱۸ شکایت در ارتباط با تنبیه بدنی ثبت شده است، تاکید کرد که روند این مسئله در مدارس کشور رو به کاهش است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مجموع تنبیه بدنی در این ۳ سال، ۱۵۲۶ مورد از شکایات اثبات و به حق بوده است.

میرشاه ولد در ادامه ضمن تاکید بر اینکه معلمان به هیچ وجه حق تنبیه‌بدنی دانش‌آموزانشان را ندارند، افزود: آموزش و پرورش در این موارد با خاطیان برخورد قانونی دارد و اگر در موردی تنبیه‌بدنی از سوی معلمان اثبات شود، ابتدا به معلم تذکر و در صورت لزوم برای معلم خاطی پرونده تشکیل داده می‌شود و در نهایت به هیات تخلفات ادارای ارسال خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در ماده 77 آیین‌نامه اجرائی مدارس تاکید شده که اعمال هر گونه تنبیه از قبیل اهانت، تنبیه بدنی و تعیین تکالیف درسی جهت تنبیه ممنوع شده است.

میرشاه‌ولد همچنین بر رعایت حقوق معلمان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برخی از حقوق معلم در آیین‌نامه اجرایی مطرح شده است و دانش آموزان متقابلا باید به معلمان و فرهنگیان احترام بگذارند، چرا که آنها هم حق و حقوقی دارند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان این مطلب که "آموزش و اطلاع رسانی" می‌تواند، آمار مربوط به تنبیه بدنی را کاهش دهد، افزود: رعایت حقوق و تکالیف دانش آموزان و در سوی مقابل رعایت حقوق معلمان می‌تواند در روند نزولی تنبیه بدنی بسیار موثر باشد.

کد N1718728

وبگردی