آفتاب

انتشار خبر استشمام بوی نامطبوع و غیر طبیعی موجب نگرانی مردم خاش شد

انتشار خبر استشمام بوی نامطبوع و غیر طبیعی موجب نگرانی مردم خاش شد

زاهدان - ایرنا - انتشار خبری از حوالی ساعت سه بامداد امروز /سه شنبه/ 30 خرداد مبنی بر استشمام بوی نامطبوع و غیر طبیعی موجب نگرانی مردم ساکن برخی نقاط شهر خاش در سیستان و بلوچستان شده است .

به گزارش ایرنا این خبر به سرعت و با چاشنی شایعه سازی های گسترده در فضای مجازی دست به دست می شود.
عده ای نیز گفتند بوی نامطبوع ناشی از فعالیت آتشفشان تفتان است.برخی نیز پا را فراتر گذاشته و به نقل از ستاد مدیریت بحران گفته اند شهر خاش را تخلیه کنید.
عده ای از شهروندان دلیل اصلی این بوی بد را تولید گاز آمونیاک در شهرک صنعتی خاش و یا فعالیت های دیگر واحدهای صنعتی در همین منطقه عنوان کرده اند.
در همین رابطه در کانال فرمانداری خاش اینگونه اعلام شده است: خبرهایی مبنی بر استشمام بوی غیر طبیعی در شهر خاش در فضای مجازی پیچیده و به صورت گسترده منتشر شده، به استحضار مردم عزیز می رسانیم زیاد به اخبار نادرست توجه نکنند.
تاکنون هیچ مسئولی از ستاد مدیریت بحران اظهار نظری نداشته است.
دامن زدن به برخی شایعات ممکن است برای جامعه مضر باشد، موضوع در دست پیگیری و بررسی است، لذا توصیه می شود مردم با رعایت خونسردی و نکات ایمنی از نشر پیام های ضد و نقیض اجتناب کنند.
خبرنگار ایرنا از همان لحظات اولیه انتشار خبر موارد را با فرماندار و برخی مسئولان خاش در میان گذاشته و به دنبال آن روابط عمومی فرمانداری خاش اعلام کرده پس از استشمام بو و انتشار اخبار مربوط به آن ستاد مدیریت بحران تشکیل و موضوع در حال پیگیری و بررسی است.
یک منبع مطلع در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از انتشار خبر استشمام بوی نا مطبوع در خاش مراجعات زیادی به بیمارستان داشتیم اما دلیل اصلی این مراجعات ناشی از شوک وارده و اضطراب و استرس بوده و اینکه برخی از بیماران مبتلا به آسم نیز در میان آنان وجود داشته است.
وی به مردم توصیه کرد به شایعات توجه نکنند و با رعایت نکات ایمنی، اگر در نقطه ای از شهر بویی احساس می شود کولرها را خاموش و درب و پنجره منازل را ببندند و از مراجعه و یا تجمع بدون مورد در بیمارستان اجتناب کنند.
به گفته وی بعد از انتشار اخبار نادرست در جامعه فضایی همراه با رعب و وحشت ایجاد شده که نیاز است با شایعه پراکنان برخورد شود.
بر اساس بررسی های خبرنگار ایرنا با روشن شدن هوا خبری از استشمام بوی غیر طبیعی در خاش نیست و از حوالی تفتان نیز هیچ گونه فعالیت غیر طبیعی و یا بوی گوگرد و غیره گزارش نشده است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
7310**3042/ 6075 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1718662

وبگردی