آفتاب
خبر

قطر صادرات گاز به امارات را قطع نمی‌کند

قطر صادرات گاز به امارات را قطع نمی‌کند

مدیر عامل شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد صادرات گاز قطر به امارات قطع نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، سعد الکعبی، مدیر عامل شرکت قطر ...

شانا:مدیر عامل شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد صادرات گاز قطر به امارات قطع نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، سعد الکعبی، مدیر عامل شرکت قطر پترولیوم اعلام کرد با وجود بحران دیپلماتیک در منطقه خلیج فارس و بند مربوط به «فورس ماژور» در قرارداد میان دو طرف، قطر صادرات گاز به امارات را قطع ‌نمی‌کند. وی گفت: محاصره اقتصادی قطر که امروز شاهد آن هستیم، مصداق فورس ماژور است و ما می‌توانیم خط لوله صادرات گاز به امارات را ببندیم. وی افزود: با این همه، اگر ما گاز را قطع کنیم، این کار خسارتی مهم به امارات و مردم این کشور وارد می‌کند که برادر ما به شمار می‌آیند؛ ما تصمیم گرفتیم اکنون صادرات گاز را قطع نکنیم. خط لوله گاز دلفین، قطر را به امارات و عمان متصل و روزانه حدود 2 میلیارد فوت مکعب گاز به امارات منتقل می‌کند. پیش از این مدیر عامل شرکت ملی نفت شارجه اعلام کرده بود انتظار ندارد به دلیل بحران دیپلماتیک در منطقه، صادرات گاز قطر به امارات متوقف شود. همچنین رسانه‌های پاکستان روز دوشنبه از سفر چند ساعته «محمد صالح الساده» وزیر نفت قطر به اسلام‌آباد و ملاقات با برخی مقامات عالی پاکستان خبر دادند.

به گزارش «ایرنا» سایت اینترنتی روزنامه اردو زبان «اکسپرس» در خبری کوتاه و به نقل از منابع آگاه نوشت: «محمد صالح الساده» وزیر نفت قطر روز گذشته با پرواز اختصاصی وارد اسلام‌آباد شد و برای ملاقات با برخی مقامات عالی پاکستان، تحت تدابیر شدید امنیتی از فرودگاه به منطقه قرمز اسلام‌آباد که کاخ‌های ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری و ساختمان‌های وزارتخانه‌های مختلف در آن واقع شده، منتقل شد. این سایت خبری نوشت: وزیر نفت قطر پس از توقف هشت‌ساعته در اسلام‌آباد، راهی کشورش شد. پاکستان سال گذشته قراردادی به ارزش 16 میلیارد دلار با قطر برای واردات گاز مایع از این کشور امضا و پس از امضای این قرارداد، صادرات گاز قطر به پاکستان آغاز شد. پاکستان حتی اعلام کرده که قصد افزایش واردات گاز از قطر را دارد و تحولات اخیر در روابط دوحه-ریاض، تاثیری بر واردات گاز پاکستان از قطر نخواهد داشت. پاکستان در اعلام موضع کلی خود در قبال قطع روابط عربستان با قطر، برضرورت وحدت جهان اسلام تاکید کرده است.

کد N1718479

وبگردی