آفتاب

وزیر دادگستری: عملیات موشکی سپاه، اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد

وزیر دادگستری: عملیات موشکی سپاه، اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد

لاهیجان - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: عملیات موفقیت آمیز موشکی سپاه پاسداران به مراکز پشتیبانی گروه تروریستی داعش در سوریه، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در فراسوی مرزهای کشور را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی غروب دوشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن عشوری شهید مدافع امنیت کشور در مسجد امام علی شهرستان رودسر با بیان این مطلب اظهار کرد: این قدرت، ناشی از مردمی است که در مراسم ها و عرصه های مختلف، حضوری باشکوه و پرشور دارند.
به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از عملیات موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملین جنایت تروریستی تهران خبر داد. در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را در دیرالزور هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
وزیر دادگستری در ادامه سخنانش در جمع مردم شهرستان رودسر، با یادآوری حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل گفت: این ترورها ما را به یاد خانه های تیمی دهه 60 می اندازد که آن زمان، این همه انسجام و امکاناتی که در حال حاضر داریم، در اختیار نداشتیم ولی امروز ، جمهوری اسلامی ایران، درختی تناور و قدرتمند است.
حجت الاسلام پورمحمدی موشک های نیروی هوافضای سپاه که به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه شلیک شد را سلاح هایی ذکر کرد که توسط جوانان این کشور ساخته شده و قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.
وی نعمت امنیت در کشور را نعمتی بزرگ دانست و ادامه داد: انسجام خوبی بین نیروهای نظامی و امنیتی وجود دارد؛ از یکسو نیروهای اطلاعاتی، پشتیبانی و عمل کننده در هماهنگی کامل هستند و از سوی دیگر از طریق دیپلماسی نیز اقداماتی انجام می شود.
وزیر دادگستری با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی این روز، بار دیگر عظمت و قدرت نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان می کشند.
وی با اشاره به فداکاری های شهید عشوری افزود: هزاران جوان بااخلاص و سلحشور همچون حسن عشوری در کشور ما وجود دارد و عملیات های متعدد و مختلفی بدست نیروهای فرهیخته و باهوش در حوزه های نظامی و امنیتی انجام می گیرد که عموم جامعه از آنها مطلع نمی شوند ولی امنیت به خوبی در کشور مدیریت و کنترل می شود.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه مردم از نظام اسلامی حمایت می کنند، به یاوه گویی های دشمنان اشاره و اضافه کرد: از همان زمان پیروزی انقلاب، انواع نقشه ها نظیر کودتا ، ترور، تجزیه و جنگ راه انداختند و هر کاری که از دستشان برآمد، انجام دادند ولی نتوانستند به اهداف خود برسند و امروز، جمهوری اسلامی ایران با انسجام و قدرتمندانه ایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز در آمریکا با دولت و رئیس جمهوری روبرو هستیم که در تلاش است الگوی مدنظر خود را به دیگر کشورها دیکته کند؛ الگویی که مبتنی بر بی رحمی و عربده کشی است.
وزیر دادگستری افزود: دولت آمریکا ، مقید به هیچ قراردادی نیست و همین موضوع، چهره واقعی آنان را عیان کرد.
وی این جریان را زمان شروع انزوای آمریکا و فرو افتادن هیمنه پوشالی آن دانست و گفت: امروز در جهان، جریانی هوشمند، عدالتخواه و حق طلب به رهبری جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که با قدرت و صلابت، سخن می گوید.
وزیر دادگستری اضافه کرد: دولت آمریکا فقط می تواند از جانب خودش موضوعاتی را مطرح کند چراکه دیگر، نماینده سایر کشورها نیست که بخواهد ایران را محکوم کند.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به حضور افزون بر 40 میلیونی مردم ایران در انتخابات اردیبهشت ماه گذشته، این حضور را نشانه دلبستگی ملت به نظام اسلامی، وفاداری به رهبری و تجلی اقتدار سیاسی دانست و گفت: آحاد مردم ایران، آگاهانه به پای صندوق های رأی آمدند تا نشان دهند، خود تعیین کننده سرنوشت کشور خویش هستند.
وی این حضور پررنگ مردم را دارای پیامی به دولت آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: مردم به آمریکا گفتند ممکن است بتوانی حرکت هایی همچون تحریم را انجام دهی، ولی این حق را نداری که از جانب جوامع بین المللی حرف بزنی.
وزیر دادگستری تصریح کرد: به پشتوانه همین حضور مردمی است که وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای کشورمان، در صحنه های جهانی ، قدرتمندانه از حقوق ملت ایران دفاع می کنند.
وی همچنین به برگزاری مراسم شب های پرفضیلت قدر در امنیت و آرامش کامل در سراسر کشور اشاره و اضافه کرد: مردم شب های قدر را بطور باشکوهی برگزار و ثابت کردند که از این ترقه بازی های دشمنان کوردل، نمی هراسند و در صحنه، حضوری همیشگی دارند.
شهید حسن عشوری از سربازان گیلانی گمنام امام زمان (عج) بود که در عملیات اخیر وزارت اطلاعات علیه یک گروه تروریستی در چابهار شهید شد. پیکر مطهر این شهید، شنبه گذشته با حضور حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات از محل سپاه مرکزی رشت به سمت میدان فرهنگ تشییع و پس از آن، در زادگاهش شهرستان رودسر خاکسپاری شد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری همچنین عصر امروز، با همراهی استاندار گیلان در منزل پدری شهید حسن عشوری شهید مدافع امنیت در رودسر حضور یافت و با خانواده او دیدار کرد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
6029/2007
کد N1718451

وبگردی