آفتاب

مقام مسئول: عملیات نگهداری راه های روستایی با پرداخت اعتبارآغاز می شود

مقام مسئول: عملیات نگهداری راه های روستایی با پرداخت اعتبارآغاز می شود

تهران- ایرنا - مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری با اشاره به وجود بیش از 172 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی در کشور گفت: درحال درجه ‌بندی را‌ه‌های روستایی و میزان خرابی رویه آنها هستیم تا به ‌محض ابلاغ اعتبارات عملیات روکش و نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، «حیدر نوروزی» افزود: برنامه‌ ریزی جهت نگهداری مطلوب راه‌ها، بررسی و اولویت‌بندی طرح‌های اجرایی و مطالعاتی بررسی پیشنهادهای استانی، بازدیدهای دوره‌ای و ارتقای سطح نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های روستایی و فرعی از مهم‌ترین اولویت های ما در این بخش است.
وی افزود: براساس آمار سال 1394 حدود 128 هزار و 395 کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 24 هزار و 582 کیلومتر آن شوسه و حدود 103 هزار و 813 کیلومتر آن راه‌ آسفالته است.
مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یادآورشد: علاوه بر راه‌های روستایی حدود 43 هزار و 628 کیلومتر راه‌های فرعی نیز در استان‌های کشور وجود دارد.
نوروزی بیان داشت: هم‌اکنون در حال درجه‌ بندی را‌ه‌های روستایی و دسته ‌بندی میزان خرابی رویه راه‌های روستایی و فرعی موجود در سطح کشورهستیم تا به ‌محض ابلاغ اعتبارات مالی اقدام های لازم برای شروع عملیات نگهداری راه‌های روستایی آغاز شود.
به گفته این مقام مسئول، راه روستایی یکی از مهم‌ترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه‌ای در توسعه مناطق روستایی کشور ایفا می‌کند، به ‌طوری ‌که از آن به ‌عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند زیرا که این راه ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی با شهرها هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون طول راه های کشور به بیش از 210 هزار کیلومتر رسیده است و نگهداری آن سالیانه نیازمند منابع مالی زیادی است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا
کد N1718249

وبگردی