آفتاب

وزارت کشور بحرین مدعی کشته و زخمی شدن سه عنصر خود در پی انفجار در منطقه الدراز شد

وزارت کشور بحرین مدعی کشته و زخمی شدن سه عنصر خود در پی انفجار در منطقه الدراز شد

ایسنا نوشت: وزارت کشور بحرین از کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن دو تن دیگر طی انفجاری در منطقه الدراز واقع در غرب منامه خبر داد.

به گزارش سایت شبکه المنار، وزارت کشور بحرین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد، در پی این انفجار وزارت کشور تدابیر امنیتی خود را افزایش داد در حالی که منطقه شاهد تدابیر امنیتی شدیدی از یک ماه پیش و بسته بودن همه راه‌های منتهی به محله الحیدریه در شرق منطقه الدراز است. منطقه الحیدریه محل زندگی آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین است.

این منطقه شاهد استقرار گسترده نیروهای نظامی در همه گذرگاه‌ها و محله‌های مسکونی است همچنین تنها راه ورود به منطقه الدراز از طریق مراکز ایست بازرسی ممکن است که در آنجا ده‌ها خودروی زرهی و نظامی مستقر هستند اما خودروهای زرهی و نظامی محله الحیدریه را بسته‌اند.

غالباً وزارت کشور درباره حوادث پیچیده و مبهم بیانیه صادر کرده و بدون ارائه جزئیات یا تحقیقات شفاف و روشن می‌گوید که عناصرش در این انفجارها و حوادث کشته شده‌اند. این در حالی است که سازمان‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی خواستار تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی مستقل و بی‌طرف به ویژه با تکرار این نوع حوادث مبهم و مشکوک هستند.

گروه‌های ملی دموکرات مخالف در بحرین نیز هر گونه خشونت از سوی هر طرفی را محکوم کرده و بر پایبندی به اصول سند "بدون خشونت" تاکید می‌کنند.

این گروه‌ها خواستار تغییر فوری به سمت دموکراسی در راستای مجموعه خواسته‌های مطرح شده در سند منامه هستند که برای پایان دادن به بحران کنونی مطرح شده است.

52310

کد N1718081

وبگردی