آفتاب
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

جزئیاتی از سانحه آبگرفتگی شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه کیش

جزئیاتی از سانحه آبگرفتگی شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه کیش

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزئیاتی در خصوص سانحه آبگرفتگی و غرق شدن یک شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه جزیره کیش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اله مراد عفیفی پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: شناور مسافری "دنا ۱۱۰" با ظرفیت ۲۳۰ صندلی به دلیل ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، طی روزهای اخیر فعالیتی نداشته و کنار اسکله بندرگاه کیش پهلو گرفته بود.

وی ادامه داد: این شناور حوالی ساعت ۵:۲۰ صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ خردادماه) به دلیل آب‌گرفتگی در موتورخانه، شروع به غرق شدن می‌کند.

عفیفی پور با بیان اینکه شناور دنا در زمان سانحه هیچ مسافری همراه نداشته است، گفت: پس از اعلام کاپیتان کشتی به برج کنترل، نیروهای سازمان بنادر و بندرگاه در محل حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را انجام دادند اما به دلیل آلومینیومی بودن بدنه این شناور، امکان استفاده از یدک‌کش برای انتقال شناور سانحه دیده به نقاط کم عمق میسر نبود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: ۸ نفر خدمه این شناور پیش از غرق شدن آن نجات یافتند؛ ضمن آنکه پس از این سانحه، مالک شناور قراردادی با پیمانکار منعقد کرد که در حال انجام مطالعه و اقدامات لازم برای خارج‌سازی آن هستند.

وی با بیان اینکه شناور دنا پیش از این در مسیر دریایی کیش به چارک فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به جزیره کیش اعزام شده اند تا سانحه را به صورت دقیق و کارشناسی بررسی کنند. همچنین شناورسازی و بازگرداندن مجدد شناور به حالت اولیه در دست پیگیری است.

کد N1717483

وبگردی