آفتاب

ادعا درباره کشته شدن یک فرمانده لشگر طیبه

ادعا درباره کشته شدن یک فرمانده لشگر طیبه

ایسنا نوشت: رسانه‌های کشمیر اعلام کردند نیروهای هند جسد جنید ماتو، یک فرمانده لشگر طیبه را از بین ویرانه‌های دو خانه تخریب شده در جریان عملیات نظامی منطقه آروانیه شهر کولگام کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای هند یک جوان دیگر را در منطقه کشمیر تحت کنترل هند کشتند و تعداد تلفات را از روز گذشته تاکنون به 5 تن رساندند.

دو جسد دیگر نیز روز گذشته در همین منطقه کشف شد. هویت این اجساد به عنوان ناصر وانی و عادل مشتاق میر شناسایی شده است. دو جوان دیگر تحت عنوان محمد اشرف 22 ساله و احسان در 14 ساله نیز پس از آنکه نیروهای هند برای متفرق کردن معترضان شروع به تیراندازی کردند کشته شدند؛ معترضانی که در این منطقه نسبت به این عملیات ارتش اعتراض داشتند.

براساس گزارش رسانه‌ها، پلیس هند ادعا کرده که جنید ماتو، فرمانده ارشد لشگر طیبه بوده و در جریان تبادل آتش کشته شده است.

در همین حال ارتش و نیروهای پلیس هند روستای ترکه‌وانگا در منطقه شوپیان را تخریب کرده، مردم را با خشونت بیرون کرده و خانه‌های مسکونی را غارت کردند که طی آن چندین تن زخمی شدند. ساکنان این روستا به رسانه‌ها گفتند نیروهای هند پس از شکستن پنجره‌های منازل در نیمه شب به خانه‌هایشان هجوم بردند.

یکی از ساکنان محلی گفت: نیروهای هند هرکسی را که سر راه می‌دیدند کتک می‌زدند. در این بین حتی دختران جوان و پیرزن‌ها نیز از کتک‌خوردن در امان نماندند.

20 تن از زخمی شدگان در بیمارستان‌های اطراف درمان شدند در حالی که برخی از زخمی شدگان وضعیت‌شان وخیم شد به بیمارستان‌های سرینگر منتقل شدند.

52310

کد N1717338

وبگردی