آفتاب
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

دمای ۵۰ درجه ای هوا و قطعی مکرر آب/ مسئولان پاسخگو نیستند

دمای ۵۰ درجه ای هوا و قطعی مکرر آب/ مسئولان پاسخگو نیستند

زاهدان - بحران آب در ایران از جمله مشکلاتی است که طی سال های اخیر از زاویه های مختلف به آن پرداخته شده اما در سیستان وبلوچستان اوضاع متفاوت تر است و آب حتی برای آشامیدن نیز وجود ندارد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بحران آب در ایران از سلسله چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب‌های سطحی و زیر سطحی، کاهش شدید بارش باران و استفاده نادرست از منابع آب در کشور است که سال به سال نیز اوضاع بحرانی تر می شود.

اما در این میان یک موضوع بسیار حائز اهمیت است و آن این است بالاخره زمانی که یک مرکز جمعیتی در نقطه ای وجود دارد باید آب مورد نیاز آن تامین شود.

قطعی آب در بسیاری از نقاط شهری استان سیستان و بلوچستان در فصل تابستان موضوع جدیدی نیست اما اوضاع زمانی بغرنج تر می شود که این قطعی آب به مدت طولانی و آن هم در ماه مبارک رمضان باشد.

اما ظاهرا به دلایل مختلف در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان این قطعی آب همچنان ادامه دارد و نکته جالب تر اینکه مسئولان نیز هرچه تلاش می کنند نتیجه ای حاصل نمی شود.

از همین رو تعدادی از شهروندان سیستان و بلوچستان از شهرهای مختلف در گفت و گو با خبرنگاران مهر، در این خصوص گلایه های بسیاری را داشتند.

گلایه های مردم از قطعی مکرر آب

در همین راستا یکی از شهروندان مهرستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به فصل گرما و ایام ماه مبارک رمضان قطعی آب در بسیاری از محلات شهر مهرستان مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: انتقال آب شرب از سد ماشکید علیا، یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان مهرستان است که امیدواریم با تعامل مسئولان این امر محقق شود.

وی گفت: با توجه به اینکه آب شرب شهر مهرستان با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر از ۵ حلقه چاه تامین می شود و به دلیل خشکسالی و کم آبی سفره های زیر زمینی منطقه تسریع در اجرا و بهره برداری از این خط انتقال در خصوص تامین آب شرب منطقه موثر است.

کد N1717309

وبگردی