آفتاب

اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم محیط زیستی در دادسرای کرمانشاه

اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم محیط زیستی در دادسرای کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی کننده به تخلفات و جرایم محیط زیستی در کرمانشاه خبر داد و گفت: بحث محیط زیست اکنون به یک دغدغه ملی تبدیل شده است چرا که مردم خود شاهد بودند بی توجهی به محیط زیست می تواند چه آسیب های فردی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد .

به گزارش ایلنا، محمد حسین صادقی دادستان کرمانشاه افزود:در سال گذشته بحرانی که در استان‌های جنوبی بوجود آمد تا حد بسیار زیادی مردم را دچار سختی کرد و اکنون همه می‌دانند موضوع ریزگردها عرصه را به مردم تنگ می‌کند. لذا اهتمام جدی در فرهنگ سازی و توجه به محیط زیست باید تقویت شود. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید با طبیعت از در دوستی وارد شد افزود: برخوردهای قانونی در این زمینه با جزای نقدی که برای متخلفین در نظر گرفته می‌شود،بازدارندگی لازم را ندارد و نتوانسته است جز در مواردی مثمر ثمر واقع شود بنابراین اهتمام جدی را باید در پیشگیری و بر هم زدن اقتصاد بازار متخلفین در حوزه محیط زیست قرار داد و بیشتر از این رویه بهره برداری کرد.

صادقی افزود: در بحث آگاهی رسانی و فرهنگ‌سازی کارهای خوبی صورت گرفته است و خوشبختانه در مردم نیز نوعی نگاه تقبیح کننده و سرزنش‌گر برای تخریب کنندگان محیط زیست بوجود آمده است که با تقویت آن می‌توان آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد و بر قدرت بازدارندگی آن افزود.

دکتر صادقی در ادامه خاطر نشان ساخت: متاسفانه نگاه کاسبکارانه و برداشت بیش از توان و ظرفیت محیط زیست یک نگاه بین المللی است  و اخیرا رئیس جمهور آمریکا که کشورش ۳۰ درصد آلایندگی‌ها را دارد تهدید به پاره کردن معاهده پاریس که مرتبط با محیط زیست است ، کرده است.

دادستان کرمانشاه در پایان سخنان خود از اهتمام جدی دستگاه قضائی استان برای تعامل با محیط زیست بیش از پیش خبر داد و گفت در این راستا شعبه ویژه ای نیز در دادسرا به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

کد N1717303

وبگردی