آفتاب

مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد - ایرنا - مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه رمضان شنبه شب، هم زمان با سومین شب قدر با حضور پرشور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا،‌در این شب عزیز، صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی آکنده از عطر معنویت و شور زائرانی بود که نوای الغوث - الغوث و العفو - العفو آنان در فضای شهر مشهد مقدس طنین افکنده بود.
مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه رمضان با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرائت شد.
در این مراسم یکی از استادان حوزه و دانشگاه به توصیف برکات شب سوم قدر پرداخت و گفت: بنا به فرموده امام صادق (ع) خداوند سه چیز را از بشر مخفی کرده است که زمان دقیق شبهای قدر نیز از آن جمله است.
حجت الاسلام ناصر رفیعی افزود: مخفی بودن شب قدر از سوی پروردگار حکمتی دارد تا بندگان بیشتر به راز و نیاز و دعا بپردازند تا اثر استغفار و دعا در این شبها بیشتر باشد.
وی بیان کرد: پروردگار همچنین ولی خود را نیز در بین مردم پنهان قرار داده تا آنان به زعم اینکه هر یک از بندگان مومن می تواند ولی خدا باشد، به یکدیگر احترام بیشتری نهند.
وی اظهار کرد: همچنین خداوند حد رضایت خود در عمل خیر را از بشر پنهان نگهداشته تا بندگان اعمال خیر بیشتری انجام دهند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: براساس روایات احتمال قدر بودن شب 23 ماه رمضان بیشتر از شبهای دیگر است، بنابر این کسی که امشب به دعا و نماز و استغفار بیشتری بپردازد، درهای بیشتری از بهشت به روی او گشوده می شود و همزمان 124 هزار فرشته با او مصافحه می کنند.
در این مراسم احیاء و قرآن بر سر نهادن در سومین شب از شبهای قدر توسط حجت الاسلام رفیعی برگزار شد.
همچنین بنا بر سنتی قدیمی، همزمان با شب 23 ماه رمضان بزر‌گترین محفل قرآنی جهان اسلام در ﺣﺮم علی بن موسی الرضا(ع) برگزار و سوره های دخان، روم، عنکبوت و قدر توسط قاریان ملی و بین‌ المللی همچون حامد علیزاده، مهدی رجبی و رضا گلشاهی تلاوت شد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت سریع و فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1717183

وبگردی