آفتاب

مراسم احیای شب بیست و سوم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

مراسم احیای شب بیست و سوم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد

شهرری ـ ایرنا ـ مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شنبه شب با حضور مردم مومن و خداجو در مصلای بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، زائران و مجاوران خداجو و مومن حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور عارفانه و عاشقانه خود در این مراسم معنوی دست نیاز به درگاه بی‌کران رحمت حق برداشته و برای اتحاد و همدلی و نصرت امت اسلامی، رفع گرفتاری‌ها و تعجیل در ظهور حضرت ولیعصر(عج) دعا کردند.
مراسم معنوی سومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) با تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی کشور آغاز شد و سپس با قرائت دعای جوشن کبیر و مرثیه سرائی توسط ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه یافت.
سخنرانی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری بخش دیگر این مراسم باشکوه و معنوی بود.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در این مراسم معنوی با اشاره به شب با فضیلت قدر گفت: شب بیست و سوم از سایر شب های قدر ارزش بیشتری داشته و احتمال اینکه شب قدر این شب باشد بر اساس روایات دینی و فرمایشات ائمه(ع) بیشتر است.
وی با بیان اینکه حضور پرشور و گسترده مردم در سراسر کشور در مراسم های احیا پیام‌های مختلف و ارزشمندی دارد، عشق به معارف الهی را از جمله این پیام‌ها ذکر کرد.
خاتمی ادامه داد: در این شب‌های ارزشمند و روحانی انسان‌های زیادی با عشق و بدون کوچکترین اجبار حضور پیدا می‌کنند و با خدای خود ارتباط می‌گیرند.
وی گفت: پیام بعدی این حضور پرشور، توبه و بازگشت به درگاه الهی است چرا که این مراسم باشکوه و معنوی فرصتی است که انسان‌ها فارغ از برخی ظاهرسازی‌ها و حالت شعاری به درگاه خدا پناه برده و درون خود را پالایش و توبه کند و رمز این توبه پشیمانی و تصمیم بر ترک خطوط قرمز الهی است.
خاتمی گفت: راه توفیق دنیوی و اخروی خالص شدن در راه حق و در محضر خدا است و در این صورت است که انسان سعادتمند می‌شود و همه باید همه نیازهای خود را فقط از خدا بخواهند.
وی گفت: حضور انبوه مردم مومن و ولایتمدار در مراسم احیای شب‌های قدر نشان می‌دهد که آنان راه دین را در میان همه مسیرهای پیش رو انتخاب کرده و به دنبال دینداری صادقانه هستند.
خاتمی عشق به مولا علی(ع) را دیگر پیام این حضور پرشور ذکر کرد و افزود: عشق به امیرالمومنین(ع) سبب بخشش گناهان، برائت از آتش، ثابت قدم شدن در صراط و مجوز ورود به بهشت است.
6139*شبس*1613* خبرنگار: محمد بیدارمنش*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
کد N1717169

وبگردی