آفتاب

تازه‌ترین آمار پرداخت تسهیلات مکمل طرح مسکن مهر

تازه‌ترین آمار پرداخت تسهیلات مکمل طرح مسکن مهر

اداره‌کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن اعلام کرد: از مجموع ۳۹۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که شرایط اخذ تسهیلات مکمل طرح مسکن مهر را ...

گروه بنگاه‌ها:اداره‌کل تسهیلات تبصره‌ای بانک مسکن اعلام کرد: از مجموع ۳۹۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که شرایط اخذ تسهیلات مکمل طرح مسکن مهر را دارند، تاکنون قرارداد ۲۲۳ هزار و ۹۵۴ واحد مسکونی میان بانک مسکن و پیش‌خریدار منعقد شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، بهمن ماه سال گذشته شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را به تصویب رساند. به این معنی که براساس این مصوبه سقف تسهیلات انفرادی مسکن مهر برای پروژه‌های دارای شرایط لازم از ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت. مطابق با آمار وزارت راه و شهرسازی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در قالب پروژه‌های مسکن مهر ساخته شده و در دست ساخت است. براساس بررسی‌های انجام شده از این تعداد ۳۹۰ هزار واحد مسکونی که جزو پروژه‌های ناتمام و تکمیل‌نشده این طرح محسوب می‌شوند مشمول دریافت تسهیلات جدید ۱۰ میلیون تومانی مسکن مهر هستند. براساس این گزارش با توجه به ابلاغ مجوز پرداخت تسهیلات مکمل مسکن مهر به مدیریت شعب سراسر کشور، تاکنون ۵ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

کد N1717106

وبگردی