آفتاب

کانادا هم نگران مداخله روسیه در انتخابات شد

کانادا هم نگران مداخله روسیه در انتخابات شد

ایسنا نوشت: آژانس شنود مکالمات الکترونیک کانادا هشدار داد که هکرها و کشورهای خارجی ممکن است بخواهند "همانطور که در انتخابات 2015 دخالت کردند" در انتخابات 2019 این کشور نیز مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارش "سازمان امنیت ارتباطات کانادا" آمده است که هکرها و مجرمان جرایم سایبری در جریان انتخابات 2015 اسناد مهم و حساس دولتی را افشا کرده و تلاش کردند تا وجهه کاندیداها را مخدوش کرده و اطلاعات نادرست و تبلیغات جعلی منتشر کنند.

این سازمان در گزارش خود آورده است:‌ این حملات تاثیری بر نتایج انتخابات نگذاشت اما هکرها باز هم تلاش می‌کنند تا در جریان انتخابات 2019 هم دست به مداخله بزنند. ما به این نتیجه رسیدم که هکرها باز هم فعالیت هایی را در فضای مجازی انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند تا بر روند انتخابات 2019 تاثیر بگذارند.

در انتخابات 2015 جاستین ترودو بعنوان نخست وزیر از حزب لیبرال‌ها بر روی کار آمد.

این آژانس همچنین به گروه هکری آنانیمس اشاره کرد که در سال 2015 اسناد محرمامه هیات‌های دیپلماتیک کانادایی را افشا کرد. این گروه‌های هکری تلاش خواهند کرد تا در انتخابات آتی کانادا باز هم اقدامات هکری انجام دهند که البته این مساله به سیاست‌های خارجی و داخلی و همچنین طیف سیاست‌هایی که کاندیداهای انتخابات 2019 خواهند داشت، بستگی خواهد داشت.

آژانس مذکور معتقد است، مساله مهم این است که مجرمان جرایم سایبری اطلاعات رای دهندگان را به سرقت می برند. احزاب سیاسی، سیاستمداران و رسانه‌ها در کانادا در معرض خطر تهدیدهای سایبری و عملیات آنها قرار دارند. البته هنوز سیستم رای گیری در انتخابات کانادا به صورت سنتی و با کاغذ صورت می‌گیرد. انتخابات شهردارها و فرمانداری‌ها هم در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند.

این گزارش از سوی سازمان امنیت ارتباطات کانادا در حالی منتشر شده که مقام های آمریکایی اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند و کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه مورد حملات هکری و سایبری قرار گرفت.

مقام های کانادایی از ذکر نام روسه یا سایر کشورها خودداری کردند.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا گفت که دخالت در انتخابات در نشست ناتو و گروه هفت مورد برسی قرار گرفته است.

کارینا گلد، وزیر نهادهای دموکراتیک کانادا نیز گفت: ما بخشی از ناتو و گروه هفت هستیم و در عرصه جهانی هم اثرگذار هستیم. بدون توجه به این مساله که چه کسی در این مداخله‌های سایبری دست دارد، این مساله مهم است که ما بتوانیم از خودمان حفاظت کنیم.

52310

کد N1716924

وبگردی