آفتاب

پیکر دومین نوجوان گلستانی غرق شده در دریای خزر از آب خارج شد

پیکر دومین نوجوان گلستانی غرق شده در دریای خزر از آب خارج شد

گرگان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت که نیروهای امداد ونجات پیکر دومین نوجوان گلستانی غرق شده در دریای خزر را از آب خارج کردند.

به گزارش ایرنا 3 نوجوان اهل بندرترکمن درغرب استان گلستان روز پنجشنبه برای شنا وارد دریای خزر در محدوده روستای چارقلی گُمیشان شده بودند که 2 تن از آنان به سبب آشنا نبودن به فن شنا غرق شدند.
علیرضا صیاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،نام نوجوانی که پیکرش امروز از آب خارج شد را محمد صفا نعمان نیا دانش آموز پایه نهم یکی از مدارس بندرترکمن اعلام کرد.
دهیار روستای چارقلی گمیشان نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که روز گذشته سه نوجوان 13 تا 14 ساله اهل شهرستان بندرترکمن وارد پهنه آبی دریای خزر شده که در تلاطم امواج گرفتار می شوند.
عبدالرحمن کُر افزود: یک نفر از این سه نوجوان موفق به نجات خود می شود و موضوع غرق شدن دوستانش را به اطلاع اهالی می رساند.
وی بیان داشت: با تلاش نیروهای امداد و نجات و کمک اهالی منطقه جنازه یک نوجوان به نام سینا آشورپور صبح جمعه پیدا شد ولی از فرد مفقود شده دیگر اطلاعی در دست نیست.
وی افزود که نیروهای امداد و نجات با استفاده از قایق های موتوری و دیگر تجهیزات لازم در حال گشت زنی به منظور پیدا کردن دیگر نوجوان مفقود شده هستند.
وی همچنین بیان داشت: طرح سالم سازی دریا در شهرستان های بندرترکمن و گُمیشان به سبب مشکلات بین دستگاهی اجرا نمی شود.
به گزارش ایرنا سواحل روستای چارقلی از توابع شهرستان گُمیشان جاذبه گردشگری نیز دارد.
شهرستانهای بندرترکمن و گُمیشان در کرانه شرقی دریای خزر قرار دارند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
کد N1716843

وبگردی