آفتاب

حمله قالیباف به منتقدان خط هفت مترو/کسی که از ناکامی یک مجموعه خوشحال می شود انسان نیست

حمله قالیباف به منتقدان خط هفت مترو/کسی که از ناکامی یک مجموعه خوشحال می شود انسان نیست

تهران- ایرنا- شهردار تهران با تأکید بر اینکه کار را باید در میدان عمل نشان داد و در معرض قضاوت مردم گذاشت گفت: کسی که از عدم موفقیت یک مجموعه متعلق به شهر خوشحال می شود،انسان نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف روز شنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو شهید محلاتی و چهار فاز از پروژه احداث تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی افزود: بهره برداری از یک خط مترو که چند صد هزار نفر بوسیله آن رفت و آمد می کنند باید به صورت مرحله بندی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تمامی کارها به موازات یکدیگر جلو می رود اظهار کرد: ایستگاه مترو بریانک یکی از مجهزترین ایستگاه های مترو پایتخت است و آنجا محلی بود که دستگاه TBM از آنجا داخل رفت و زمین اطراف آن به عنوان کارگاه مترو در نظر گرفته شد.
شهردار تهران تصریح کرد: متاسفانه در ماه مبارک رمضان از زاویه بالا از کارگاه مترو عکس برداری می کنند و می گویند این ایستگاه مترو افتتاح شده بریانک است.
وی با بیان اینکه انصاف خوب است خاطرنشان کرد: حق این است که به داخل ایستگاه رفته و امکانات و تجهیزات آن را که با افتخار ساخته شده است ببینند.
قالیباف با بیان اینکه عده ای تلاش می کنند برای اثبات کارآمدی خودشان دیگران را ناکارآمد نشان دهند گفت: ضایع کردن دستاوردهای شهرداری تهران ضایع کردن یک فرد نیست بلکه ضایع کردن دستاوردهای یک ملت و یک شهر است.
به گفته وی همه کسانی که در یک شهر زندگی می کنند کار را می بینند و مردم به خوبی می توانند در مورد خوبی ها و بدی های شهرداری قضاوت کنند.
شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند در حوزه حمل و نقل عمومی کاری انجام نشده است یعنی چه؟ امروز در شهر تهران بیش از 300 کیلومتر مترو و بیش از 10 خط بی آر تی احداث شده است.
وی با بیان اینکه در 12 سال قبل حتی یک اتوبوس کولردار و یک خط بی آر تی در تهران وجود نداشت خاطرنشان کرد: این در حالیست که براساس قانون 82 درصد از اعتبار خرید اتوبوس باید توسط دولت تامین شود اما متاسفانه در 10 سال اخیر حتی یک اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده نشده است.
قالیباف گفت: زمانی که کار در شهرداری تهران را آغاز کردم بیش از 10 سال ازعمر تونل رسالت می گذشت و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 54 درصد پیشرفت مالی نیمه کاره رها شده بود.
وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه های پایتخت را می توانستیم پیش از انتخابات افتتاح کنیم خاطرنشان کرد: در این صورت عده ای می گفتند این کار سیاسی است.
شهردار تهران اتمام پروژه های نیمه تمام را مهم ترین اولویت مدیریت شهری در زمان باقیمانده عنوان کرد و گفت: برای مثال در منطقه پل گیشا سه پروژه خط هفت و شش مترو و جمع آوری پل گیشا و احداث تونل برای عبور خودروها در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: به مدیرانم گفته ام در صورتی این پل را جمع کنید که از آماده شدن آن تا شروع فصل مدارس اطمینان یابید در غیر این صورت اجازه دهید مدیریت بعدی این کار را انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بیش از یک دهه گذشته تلاش کردیم شهر را مبتنی بر تجربیات صاحبنظران عرصه مدیریت جمعی اداره کنیم.
قالیباف با تأکید بر اینکه تهران را براساس خرد جمعی اداره کردیم گفت: همه سعی ما بر این بود تا در دوران مدیریت شهری گوش شنوایی داشته باشیم و از ظرفیت ها و توان های فکری و اجرایی شهر و کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه ما یک کل هستیم و زمانی که مردم از ما انتظاراتی دارند که حتی در حوزه وظایف ما نیست نمی توانیم این مساله را به آنها بگوییم خاطرنشان کرد: اگر چه شهرداری تهران وظیفه جمع آوری دکل های برق را ندارد اما اگر ما برای عبور خط بی آر تی این کار را انجام ندهیم دکل های برق جمع آوری نخواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز اداره شهر کار بسیار سختی است افزود: بیشترین هزینه شهرداری تهران درحوزه تملک هاست و گاهی چند ده برابر هزینه یک پروژه، برای تملک زمین های آن پروژه اعتبار اختصاص می یابد.
وی به عملکرد مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی طی 12 سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه زیرساخت های فرهنگی شهر تعداد زیادی از مساجد، حسینیه ها، کتابخانه ها، سالن های تئاتر و سینما در این دوره مدیریت شهری ساخته شد و شهرداری تهران اقتصاد سینما را متحول کرد.
قالیباف اظهار کرد: امروز به تعداد کتابخانه های موجود در سال 84 کتابخانه شبانه روزی در شهر تهران وجود دارد.
ایستگاه مترو شهید محلاتی از خط سه مترو و چهار فاز از تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه های ارتش، امام علی(ع) و صیادشیرازی روز شنبه در آیینی با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
کد N1716813

وبگردی