آفتاب

بازشدن پای 130 خیرمازنی به امر کمک به مبارزه با مواد مخدر

بازشدن پای 130 خیرمازنی به امر کمک به مبارزه با مواد مخدر

ساری-ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت که پای 130 خیر در این استان برای امر کمک به مبارزه با مواد مخدر باز شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغر میرزایی روز شنبه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : خیرین مازنی برای کمک به خانواده زندانیان و بهبود یافتگان موادمخدر تاکنون چهار میلیارد و 300میلیون ریال کمک نقدی و سبد کالا اختصاص دادند.
وی اظهارداشت : حضور خیرین مازنی در امر کمک به خانواده زندانیان و بهبود یافتگان مواد مخدر کمک کار خوبی در امر تثبیت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری در این حوزه است.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن دراین استان 143 تشکل غیردولتی ( سمن ) در امر مبارزه با مواد مخدر و بهبود معتادان کمک کارند که 30 درصد از تشکل های غیر دولتی در این حوزه در دولت یازدهم تشکیل شده است.
به گفته وی در چهار سال گذشته افزون بر یک میلیون نفر ساعت در این استان فعالیت آموزشی برای کارگران، دانشجویان، خانواده زندانیان، کارمندان و سایر اقشار برگزار شده است.
*فعالیت 541 مرکز ترک اعتیاد در مازندران
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت که هم اکنون 541 مرکز ترک اعتیاد اعم از کمپ اقامتی، ام ام تی، مراکز سرپایی و بستری فعال است.
میرزایی گفت که در چند سال اخیر 51 هزار و 600 معتاد با مراجعه به این مراکز ترک کرده و یا در حال ترک اعتیاد هستند.
وی اضافه کرد : براساس برنامه ششم توسعه سالانه باید 25 درصد از آمار معتادان کشور کاهش یابد که با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی می توان به تحقق این برنامه امیدوار بود.
* کشف 3.5 تن مواد مخدردر سال 95
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت که در سال گذشته 3.5 تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد کشفیات در سال 95 بیشتر شد.
میرزایی تعداد دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر استان را در سال گذشته 113 هزار نفر اعلام کرده است.
به گفته وی افزون بر96 درصد از مواد مخدر کشف شده در مازندران در سال گذشته مواد مخدر سنتی و کمتر از چهار درصد مواد مخدر صنعتی ( هرویین و شیشه) بود.
وی دلیل پایین بودن مصرف مواد مخدر صنعتی در استان را برخوردقاطع با قاچاقچیان این مواد و تسلط نهادهای امنیتی بر خرید و فروش این نوع مواد در منطقه دانست.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982
کد N1716779

وبگردی