آفتاب

درگیری قصر قند و چابهار| دستگیری داعشی ها در کردستان | آخرین اخبار مبارزه با داعش در ایران

درگیری قصر قند و چابهار| دستگیری داعشی ها در کردستان | آخرین اخبار مبارزه با داعش در ایران

آخرین جزئیات مبارزه با داعش در ایران| درگیری با تروریست ها در قصرقند و چابهار سیستان و بلوچستان از سویی، انهدام گروه تیم تروریستی در کردستان از سوی دیگر. سرِ سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر نیروهای امنیتی از سپاه تا ناجا این روزها حسابی گرم مبارزه با داعش در ایران است...

 آخرین جزئیات مبارزه با داعش در ایران| درگیری با تروریست ها در قصرقند و چابهار سیستان و بلوچستان از سویی، انهدام گروه تیم تروریستی در کردستان  از سوی دیگر. سرِ سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر نیروهای امنیتی از سپاه تا ناجا این روزها حسابی گرم مبارزه با داعش در ایران است...  

اعتماد نوشت: ده روز از عمليات تروريستي صورت گرفته در تهران مي‌گذرد اما اقدامات ماموران امنيتي كشور براي پاكسازي كشور از تروريست‌ها ادامه دارد. همين هم آخر هفته شلوغ، پركار و پرخبري را براي نيروهاي امنيتي به همراه داشت.

انهدام يك تيم تروريستي تكفيري در قصرقند سيستان و بلوچستان
روابط عمومي نيروي زميني سپاه از انهدام يك تيم تروريستي تكفيري در منطقه عمومي قصرقند سيستان و بلوچستان خبر داد. به گزارش سپاه نيوز، روابط عمومي نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر حضور يك تيم تروريستي تكفيري در منطقه عمومي قصرقند سيستان و بلوچستان، واحدهايي از قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه به منطقه اعزام و با محاصره ارتفاعات قصرقند، از ظهر (پنجشنبه) با تروريست‌ها درگير شدند. اين اطلاعيه افزوده است: در اين درگيري تعدادي از تروريست‌ها كشته و زخمي و تعدادي نيز متواري شدند. اين اطلاعيه با اعلام اينكه تعقيب تروريست‌هاي متواري شده توسط رزمندگان اسلام در منطقه ادامه دارد تصريح كرده است: طي اين عمليات ضدتروريستي علاوه بر انهدام يك دستگاه خودروي بمب‌گذاري شده با ٦٠٠ كيلوگرم مواد منفجره، تعداد ٥ بمب آماده اقدامات انتحاري و بيش از ٧٠٠ كيلوگرم مواد انفجاري همراه با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادي سلاح و مهمات ديگر به دست رزمندگان قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه افتاد.  

يك تيم تروريستي در كردستان
زير ضربه نيروهاي امنيتي قرار گرفت
همچنين وزير اطلاعات از انهدام يك تيم تروريستي ۷نفره در كردستان خبر داد و عربستان سعودي را حامي مالي تروريست‌ها خواند. به گزارش فارس، «سيدمحمود علوي» وزير اطلاعات با اشاره به اقدامات امنيتي صورت گرفته در برخورد با تيم‌هاي تروريستي در ايران اظهار داشت: ما حدود ١٢٠ تيم را بدون دادن حتي يك شهيد زير ضربه برديم كه اين به خاطر عملكرد حرفه‌اي و تجربه بالاي نيروهاي‌مان بود اما متاسفانه امروز يك نيروي وزارت اطلاعات از اهالي گيلان در جنوب كشور به شهادت رسيد. علوي با بيان اينكه خطر جدي بوده و دشمن براي ايجاد ناامني در ايران دست‌بردار نيست، گفت: امروز يك تيم تروريستي نيز در كردستان زير ضربه نيروهاي امنيتي قرار گرفت و منهدم شد. وزير اطلاعات، عربستان سعودي را اسپانسر تروريست‌ها دانست و افزود: اخباري داريم كه نشان مي‌دهد آنها (سعودي‌ها) از كشورهاي همسايه مزدوراني را براي ايجاد ناامني در ايران اجير مي‌كنند. وي تصريح كرد: ‌از تروريست‌هاي امروز ٥ نفر ايراني و ٢ نفر از كشورهاي همسايه بودند. علوي با بيان اينكه تروريست‌ها و داعشي‌ها تلاش زيادي براي ناامني در ايران كرده‌اند كه اين تلاش‌ها با شكست مواجه شده است، افزود: آنها مي‌خواستند هر طور شده حتي يك ترقه در ايران منفجر كنند. وي تصريح كرد: متاسفانه برخي مي‌گويند وزارت اطلاعات مي‌خواهد كيس‌سازي كند اما به آنها مي‌گوييم تروريستي كه مي‌خواست روز قدس در ايران عمليات انجام دهد الان در اوين است؛ يا تروريست‌هاي ديگري كه مي‌خواستند در كردستان و جاهاي ديگر عمليات كنند الان هستند، مي‌توانند بيايند و از نزديك ببينند.

وزارت اطلاعات جزييات دستگيري گروهك تروريستي در چابهار را منتشركرد
وزارت اطلاعات پس از اعلام خبر دستگيري گروهك تروريستي در چابهار طي اطلاعيه‌اي جزييات عمليات دستگيري اين گروهك و اهداف آنها را تشريح كرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت اطلاعات در پي اعلام دستگيري گروهك تروريستي در چابهار، در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «ضمن گرامي داشت ليالي قدر و تسليت ايام‌سوگواري اميرالمومنين حضرت علي‌بن‌ابي‌طالب عليه السلام به اطلاع ملت شريف ايران اسلامي مي‌رساند سربازان گمنام امام زمان(عج) با دعاي خير مردم روزه‌دار در يك عمليات ضربتي موفق شدند يك تيم تروريستي وابسته به گروهك انصار الفرقان را قبل از انجام هر نوع اقدام تروريستي متلاشي نمايند. تيم مذكور كه با هدايت سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي مرتجع منطقه براي بر هم زدن امنيت عمومي مردم چابهار اعزام شده بود، تحت رصد كامل اطلاعاتي قرار داشته و تمام عوامل عملياتي و پشتيباني، شناسايي و منهدم گرديدند. اهداف تيم مذكور انجام عمليات‌هاي كور عليه اجتماعات مذهبي مردم و پادگان امام علي(ع) چابهار در شب‌هاي قدر بوده است. در اين عمليات دو نفر از عناصر تروريستي به هلاكت رسيده و پنج نفر ديگر نيز دستگير گرديدند و مقادير قابل توجهي مواد انفجاري از جمله جليقه انتحاري و تعداد چهار قبضه سلاح كلاشينكف و دو قبضه كلت كمري و بيش از دو هزار فشنگ جنگي و هشت عدد نارنجك جنگي و تجهيزات انفجاري و ارتباطي كشف گرديد.  

«شايعه انفجار تروريستي در حرم حضرت عبدالعظيم»

اما موضوع ديگري كه پنجشنبه شب با عنوان «شايعه انفجار تروريستي در حرم حضرت عبدالعظيم» در رسانه‌ها منتشر شد با توضيحاتي كه در ادامه مي‌آيد تكذيب شد. در مراسم احياي شب بيست و يكم ماه رمضان كه با حضور عده زيادي از مردم در حرم حضرت عبدالعظيم حسني برگزار مي‌شود گويا در ساعت دو شب صداي انفجاري موجبات ترس و وحشت مردم را فراهم آورد كه با توضيحات بعدي روابط عمومي اين آستان عمليات تروريستي تكذيب شد. روابط عمومي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم عليه‌السلام در اطلاعيه‌اي تاكيد كرد كه مراسم احياء هم‌اكنون در كمال آرامش و امنيت برگزار شد. اطلاعيه فوري روابط عمومي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم عليه السلام به شرح ذيل است: با توجه به احتمال نگراني برخي از زائران عزيز حاضر در مراسم احياء شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان در محدوده آستان مقدس حضرت عبدالعظيم عليه‌السلام، كه ناشي از صدايي نامتعارف بود به اطلاع مي‌رساند كه جاي هيچگونه نگراني نبوده و مراسم احياء در كمال آرامش و امنيت برگزار شد. 
کد N1716510

وبگردی