آفتاب

وزارت دادگستری آمریکا: منابع بی‌نام و نشان خبری مورد تایید ما نیست

وزارت دادگستری آمریکا: منابع بی‌نام و نشان خبری مورد تایید ما نیست

ایرنا نوشت: وزارت دادگستری آمریکا دریک بیانیه رسمی اعلام کرد: اظهاراتی را که به نقل از منابع مجهول و بدون نام منتشر می شوند، تایید نخواهد کرد و از مردم این کشور خواسته است تا با چنین اخباری با شک و احتیاط برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ عصر جمعه در توئیتی نوشت : رسانه های جعلی از اینکه من از رسانه اجتماعی بسیار قدرتمند خودم با بیش از 100 میلیون طرفدار استفاده می کنم، منزجر هستند، من می توانم آنها را دور بزنم.
بر اساس این گزارش، نشریات آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان، به منظور حفظ امنیت سیاسی و اجتماعی از ذکر نام برخی افراد در خبرهای خود خودداری می کنند.
این روال به ویژه از آغاز ریاست جمهوری ترامپ و شدت گرفتن جنجال های مربوط به پرونده روسیه به انتشار ادعاها، اتهامات و افشاگری هایی در مورد رییس جمهوری آمریکا و اطرافیان او منجر شده که طبعا همه آن ها به دیوار انکار ترامپ و کاخ سفید آمریکا برخورد کرده است.
ترامپ که از اواسط کمپین های انتخاباتی با برخوردهای تند خود با رسانه های آمریکایی، اکثر این رسانه ها را بر علیه خود بر انگیخته، همه این افشاگری ها را توطئه رسانه های آمریکایی و شکار اشباح نامیده و صحت آن ها را انکار کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا در ادامه مناقشات میان دولت و رسانه های این کشور با صدور بیانیه ای که در تاریخ آمریکا بی سابقه است مشروعیت رسانه های آمریکایی را زیر سوال برد و رسما اعلام کرده است که هیچ خبری که منبع آن بطور روشن در رسانه ها ذکر نشده باشد، مورد تایید دولت ترامپ نیست و از مردم این کشور هم خواسته است تا چنین اخباری را باور نکنند.
راد روزنستاین معاون دادگستری ترامپ دراین بیانیه نوشته است که مردم آمریکا باید قبل از قبول هر خبری از صحت آن اطمینان حاصل کنند.
وی از آمریکایی ها خواسته است تا نسبت به اخبار بدون منبع موثق با شک و تردید نگاه کنند و ادامه داده است که وزارت دادگستری آمریکا بنا بر یک سیاست و روال همیشگی حاضر به تایید و یا تکذیب این گونه خبر ها نیست.
این بیانیه طبعا واکنش های سریعی را در رسانه های آمریکا بر انگیخت و بسیاری از این رسانه ها چنین بیانیه ای را غریب و بی سابقه و نشانه تلاشی برای بی اعتبار جلوه دادن مقامات آمریکایی که به نشست اطلاعاتی از درون کاخ سفید و دستگاه های دولتی اقدام می کنند، توصیف کردند.

4949

کد N1716364

وبگردی