آفتاب
امام جمعه موقت سنندج:

جامعه اسلامی باید در برابر خشونت و افراطی گری متحد شود

جامعه اسلامی باید در برابر خشونت و افراطی گری متحد شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت سنندج اقدامات ترویستی اخیر تهران را جنایت توسط خوارج زمان عنوان کرد و گفت: ضروری است جامعه اسلامی بیدار و در برابر خشونت و افراطی گری، متحد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا فایق رستمی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع)، این اقدام تروریستی را کرداری ناشایست و به دور از مبانی و آموزه های اسلامی دانست و افزود: تا زمانی که مسلمانان در برابر پدیده شوم افراط و تروریسم متحد نشده و مبارزه نکنند، نمی توان شاهد امنیت بود.
وی با بیان اینکه اسلام، دین ترحم و مهربانی است ادامه داد: دین ما، ارزش والایی برای انسانیت و جان انسان ها قائل شده است بنابراین چنین حرکات مذبوحانه ای به نام دین، از ارزش اسلام نخواهد کاست.
وی به ارزش جان انسان ها در قرآن اشاره و اظهار کرد: طبق آیه صریح قرآن، هر کس، انسانی را بدون هیچ گناه و دلیلی به قتل برساند، مانند آن است که تمامی انسان ها را از بین برده باشد.
ماموستا رستمی اضافه کرد: پیامبر از حقوق تمامی انسان ها حتی کفار، دفاع کرده و اجازه ضایع کردن حق آنان را به کسی نداده است؛ پس هیچ توجیهی برای کشتار برادر مسلمان وجود ندارد.
امام جمعه موقت سنندج وحدت میان نظام و ملت ایران را محکم ارزیابی کرد و گفت: شرکت باشکوه مردم در انتخابات اخیر، بیانگر این واقعیت است.
ماموستا رستمی در ادامه به توصیف شخصیت امام علی(ع) پرداخت و افزود: ایشان، یار و یاور یتیمان و ضعفا بود و هیچگاه در برابر ظلم کوتاه نیامد.
وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) الگوی ما مسلمانان است ادامه داد: توجه به فضائل و خصوصیات رفتاری ایشان، چراغ راه ما خواهد بود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود به عظمت ماه رمضان و شبهای قدر اشاره کرد و گفت: طبق گفته پیامبر(ص)، دهه اول این ماه، رحمت، دهه دوم مغفرت و دهه آخر آن رستگاری است؛ پس با تمام وجود از برکات این ماه مبارک بهره مند شویم.
ماموستا رستمی با بیان اینکه با آمدن رمضان، درهای بهشت باز می شود اضافه کرد: تلاش کنیم روزه دار واقعی باشیم و توشه ای برای آخرت خود اندوخته کنیم.
روز چهارشنبه 17 خرداد، پنج تروریست در حمله مسلحانه به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) در تهران، 17 تن از هموطنان را شهید و بیش از 40 نفر را مجروح کردند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1716286

وبگردی