آفتاب

امام جمعه کرمان: برای پیشگیری از قطعی آب، صرفه جویی کنیم

امام جمعه کرمان: برای پیشگیری از قطعی آب، صرفه جویی کنیم

کرمان - ایرنا - امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید برای پیشگیری از قطعی آب صرفه جویی کنند، گفت: اگر در مصرف آب 20 تا 30 درصد صرفه جویی شود، امسال قطعی آب در استان نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به روز بیابان زدایی افزود: باید به محیط زیست توجه ویژه داشت و اگر این ظرفیت تخریب شود حیات و زندگی ما به مخاطره می افتد لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به محیط زیست دارند.
وی با بیان اینکه اگر بیابان را تخریب کنیم عاقبت بدی در انتظارمان خواهد بود گفت: همانطور که نماز و روزه واجب است، حفاظت محیط زیست نیز از اوجب واجبات است.
آیت الله جعفری با بیان اینکه استاندار کرمان در مورد آب این استان زحمات زیادی کشیده است اظهار کرد: اگر در مصرف آب 20 تا 30 درصد صرفه جویی شود، امسال قطعی آب در استان نخواهیم داشت.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: کشور ما در منطقه نیمه خشک قرار دارد و بارندگی امسال تاثیر چندانی بر ذخیره سفره های زیرزمینی نداشته لذا تمام مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند و مصرف بی رویه اشتباه، گناه و اسراف است.
وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی و سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در سال 58 افزود: سنگر سازان بی سنگر در دوران دفاع مقدس خدمات ارزنده ای به انقلاب و نظام داشتند.
آیت الله جعفری همچنین اضافه کرد: پرونده سند 2030 به طور کلی بسته شده و همه مسئولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: مسئولان این سازمان باید بهتر از گذشته مسائل را رصد کنند و به شهرهای محروم مبلغ و روحانی اعزام کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت به مناسب سالروز شهادت حضرت علی (ع) و با اشاره به احادیثی از این امام همام گفت: هیچ بی نیازی مانند عقل و خرد انسان، هیچ فقری مانند نداشتن عقل، هیچ میراثی همانند ادب، هیچ چیز مانند مشورت کردن در زندگی ما موثر نیست.
خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احد به علت تخلف و نافرمانی از فرمان رسول اکرم (ص) شکست سختی خوردند گفت: باید در امور مهم مشورت کرد و اما متاسفانه مشورت را به خوبی در اولویت قرار نمی دهیم.
وی عنوان کرد: استخاره در همه موارد جایز نیست و باید در انجام امور تفکر و مشورت کرد و مردم باید در کارها با خردمندان مشورت کنند زیرا به نفع آنها تمام خواهد شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
/3029 /7420
کد N1716248

وبگردی