آفتاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: اتحاد و انسجام ملی در سرلوحه کارهای دولت و ملت قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: اتحاد و انسجام ملی در سرلوحه کارهای دولت و ملت قرار گیرد

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اتحاد و انسجام ملی و حرکت در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری باید در سرلوحه کارهای دولت و ملت قرار گیرد تا مسیر توسعه کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تاکید بر عقب نشینی نکردن در مقابل دشمنان، افزود: آمریکا و ایادی استکبار، قابل اعتماد نیستند و یک گام به عقب، به عقب نشینی های پی در پی و خدشه دار شدن اتحاد و انسجام ملی منجر می شود.
وی با اشاره به اینکه اختلاف بین کفر و اسلام همیشگی است، ادامه داد: مشکل آمریکا با ایران حل شدنی نیست زیرا آنان با اصل و ماهیت اسلام مخالف هستند.
به گفته وی ایستادگی و استقامت در مقابل ظالم و ثبات قدم در راه خداوند، زمینه پیروزی مسلمانان را فراهم می کند و قدرت کشورهای مسلمان را افزایش می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی و نظامی با هوشیاری خود پاسخ دندان شکنی به تروریست ها دادند، ادامه داد: نیروهای جان برکف اسلام با هوشیاری خود امنیت و آسایش را به مملکت بازگرداندند و این ایثار و جانفشانی از ویژگی های نیروهای جهادگر است.
وی همچنین به فرا رسیدن سالروز تشکیل جهاد سازندگی /27 خرداد 1358 شمسی/ نیز اشاره کرد و افزود: امام راحل دستور تشکیل این نهاد را صادر کرد تا منطقه محرومی در کشور وجود نداشته باشد و این مهم نیازمند عملکرد جهادی و اتحاد است.
وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت امام علی (ع) اظهار کرد: زبان از وصف مقام والای این امام همام غافل است زیرا امام علی (ع) تقوا را در زندگی خود سرلوحه قرار داده بود و مسلمانان پیرو آن حضرت باید راه و سیره ایشان را در زندگی ادامه دهند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره این که کمک به نیازمندان و فقرا از ویژگی های حضرت علی (ع) بود، اظهار کرد: فقرا در جامعه اسلامی نباید فراموش شوند زیرا کمک به آنان موجب نزول رحمت الهی به انسان و خاموشی خشم الهی نسبت به انسان می شود.
به گزارش ایرنا، سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور خیل عظیم مردم مومن و نمازگزار ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1716228

وبگردی