آفتاب

برگزاری مراسم شب قدر در حرم مطهر رضوی / وداع با 2 شهید مدافع حرم

برگزاری مراسم شب قدر در حرم مطهر رضوی / وداع با 2 شهید مدافع حرم

مشهد- ایرنا- همزمان با سالگرد شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و دومین شب قدر، مراسم احیای شب 21 ماه رمضان بامداد جمعه با حضور پرشور زائران و مجاوران در بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، شب گذشته پس از تنعم زائران از خوان پر برکت حضرت امام رضا (ع) در بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام و نماز و دعا، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و دعای جوشن کبیر توسط امیر عارف و رضا نبوی قرائت گردید.
همزمان با این مراسم در حالی که فرازهای دعای جوشن کبیر در صحن و سرای نورانی حضرت امام رضا (ع) طنین انداز شده بود، پیکر های 2 شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون وارد حرم مطهر رضوی شده و میهمان ویژه جایگاه مراسم احیا شدند.
در شب 21 ماه مبارک رمضان، پیکر های شهیدان سید محمدرضا علوی و سید علی حسینی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) همراه با شعار لبیک یا حسین (ع) و اشک و اندوه زائران و مجاوران عزادار مولای متقیان بر روی شانه‌ های خادمان حضرت امام رضا (ع) تا جایگاه برگزاری مراسم شب قدر تشییع شدند.
تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) گفت: شناخت امام معصوم (ع) و عصمت حضرت فاطمه زهرا (س) که مقدمه درک شبهای قدر است، شناخت شناسنامه ای و اصل و نسب نیست بلکه معرفت خواهی نسبت به مقام و جایگاه آنان در پیشگاه خداوند متعال می باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: اگر از زمان صدر اسلام تاکنون امر به معروف و نهی از منکر ترک می شد باید مدام در انتظار میدان داری و تسلط انسان های بد عمل، بدسخن و بد سیرت در جامعه می بودیم.
وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی در جامعه اسلامی برای خشکاندن همه بدی ها و ترویج همه خوبی هاست و تعبیر 'آتش به اختیار' برگرفته از همین اصل است.
وی گفت: انسان حق گو، حق خواه و حق محور هیچ گاه ضرر نخواهد کرد زیرا تشخیص حق و راه صحیح در فضای غبارآلود جامعه، جلوه ای از بصیرت و معرفت یابی این انسانهاست.
تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب تحریم های جدید علیه ایران در سنای آمریکا افزود: این اقدام نشان غیر قابل اعتماد بودن دشمن و مصداق آیه شریفه قرآن است که بر پایبند نبودن دشمنان بر پیمان های خود تاکید می کند.
وی اظهار کرد: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم راهبرد اساسی دین، وصیت نهایی حضرت امیرالمومنین علی (ع) و از اصول مهم قانون اساسی نظام ماست که باید در جامعه اسلامی محقق شود.
در این مراسم، آیین قرآن بر سر نهادن توسط تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1716078

وبگردی