آفتاب

گام های مثبت جهاد کشاورزی در مصرف بهینه از منابع آب

گام های مثبت جهاد کشاورزی در مصرف بهینه از منابع آب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی به صورت ساختارمند شکل گرفته و همین موضوع باعث کاهش مخاطرات بخش کشاورزی شده است.

به گزارش ایلنا، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: باید از جهاد کشاورزی استان به دلیل فعالیت‌های مناسب در حوزه مدیریت بحران تشکر کنم، مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی به صورت ساختارمند شکل گرفته و همین موضوع باعث کاهش مخاطرات بخش کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: موضوع رعایت الگوی کشت با توجه به شرایط استان از اولویت‌ها است زیرا نیاز است بر اساس آمایش سرزمین در این بخش حرکت کرد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه جهاد کشاورزی در زمینه بهینه‌سازی مصرف آب نیز اقدامات خوبی انجام داده که از آن جمله می‌توان به توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کشت‌های گلخانه‌ای اشاره کرد.

وی در ادامه خواستار گسترش اطلاع‌رسانی در زمینه مدیریت بحران شده و عنوان کرد: با توجه به اینکه هوشیاری و دقت عمل بالا از مبانی مدیریت بحران است لذا نیاز است برای بحران‌های مختلف در بخش، راهکارهای مختلف پیش‌بینی شود و در سطح استانی و شهرستانی، سناریوهای لازم در مراحل پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و بازتوانی با توجه به امکانات و تجهیزات آماده گردد.

شیشه فروش در پایان گفت: طی سال‌های خشکسالی، علیرغم کاهش شدید منابع آبی، خسارات خشکسالی روند کاهشی داشته است که این نشان دهنده اقدامات گسترده سازمان جهاد کشاورزی از جمله در امور زیربنایی، تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و تغییرات الگوی کشت می‌باشد که در این راستا بیش از یکصد هزار هکتار اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است. در ادامه روند کاهش خسارات و مدیریت مخاطرات طبیعی، نیاز به تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های مختلف در سطح استان می‌باشیم.

 

کد N1715877

وبگردی