آفتاب

جزییات آتش سوزی شب گذشته برج پامچال/نجات ۳۰ نفر از میان شعله ها

جزییات آتش سوزی شب گذشته برج پامچال/نجات ۳۰ نفر از میان شعله ها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران جزئیات آتش‌سوزی در یک برج ۲۲طبقه در شهرک چیتگر را تشریح کرد و گفت: در این عملیات آتش نشانان ۳۰ نفر از ساکنان را با حضور به‌موقع خود نجات دادند.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱:۴۲ بامداد امروز آتش‌سوزی در یک برج مسکونی در میدان دریاچه شهرک چیتگر به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان هفت ایستگاه آتش‌نشانی همراه با چند دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودروی بالابر، تشک نجات و سایر امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک برج ۲۲طبقه مسکونی بود که به‌گفته مسئولان برج فقط ۴۰ خانواده ساکن آن بودند و مابقی واحدها خالی از سکنه بود، آتش از بالکن طبقه اول یکی از واحدها آغاز شده و به نمای ساختمان سرایت کرده بود، آتش در نمای ساختمان تا عرض پنج متر بالا رفته بود به‌طوری که نمای ضلع غربی را در یک طرف کاملاً شعله‌ور کرده و به بخشهایی از نما در ضلع شمالی نیز سرایت کرده بود.

ملکی با اشاره به سرعت عمل آتش‌نشانان در اطفای حریق خاطرنشان کرد: تعدادی از ساکنان این برج، خودشان از واحدها خارج شده بودند و آتش‌نشانان نیز تعدادی از ساکنان را با حضور به‌موقع نجات دادند؛ در مجموع بیش از ۳۰ نفر توسط آتش‌نشانان از برج خارج شدند؛ چهار نفر در این حادثه (سه زن و یک مرد) دچار مصدومیت شدند که یکی از خانمها به‌علت دودگرفتگی به مراکز درمانی منتقل شد و مابقی مصدومان سرپایی درمان شدند.

وی افزود: آتش همان‌گونه که در نمای ساختمان در طبقات بالایی حرکت می‌کرد، در چند طبقه به بالکن بعضی از واحدها نیز خساراتی وارد کرد اما دود به تمامی طبقات نفوذ کرده بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: آتش‌نشانان پس از مهار و اطفای کامل حریق، ایمن‌سازی محل حادثه و لکه‌گیری در ساعت ۵:۴۵ صبح به عملیات پایان دادند.

کد N1715824

وبگردی