آفتاب

موافقت وزارت علوم با تدریس زبان و ادبیات ترکمن در مراکز آموزش عالی

موافقت وزارت علوم با تدریس زبان و ادبیات ترکمن در مراکز آموزش عالی

گنبدکاووس - ایرنا - معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی غیر دولتی شمس گنبدکاووس از موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تدریس زبان و ادبیات ترکمن در این مرکز آموزش عالی خبر داد و گفت: در صورت وجود متقاضی، این امر در دیگر مراکز آموزش عالی نیز قابل انجام است.

محسن خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موسسه آموزش عالی در اردیبهشت ماه درخواست تدریس دو واحد درسی با عنوان زبان و ادبیات ترکمن را به وزارت علوم ارسال نمود.
وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با درخواست این موسسه موافقت کرد و طی نامه شماره 59610 به تاریخ 23 خرداد 96، با امضای مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی این وزارتخانه، به این مرکز آموزش عالی ابلاغ شد.
دکتر خسروی با بیان اینکه تدریس زبان و ادبیات ترکمن معادل دو واحد درسی و به صورت اختیاری می باشد، اضافه کرد: برای تدوین سرفصل های این واحد درسی، در روزهای آینده کارگروهی در موسسه تشکیل می شود.
وی تصریح کرد: سرفصل های این واحد درسی پس از تدوین برای وزارت علوم ارسال می شود تا پس از تایید آن وزارتخانه، تدریس آن در موسسه آموزش عالی شمس گنبدکاووس و دیگر مراکز آموزش عالی این شهرستان و استان گلستان و در صورت وجود متقاضی در سراسر کشور انجام شود.
معاون آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی غیر دولتی شمس گنبدکاووس همچنین اظهار داشت: تلاش می کنیم سرفصل آموزشی زبان و ادبیات ترکمن ظرف یک ماه آینده تهیه و تدوین و برای وزارت علوم ارسال می شود.
خسروی پیش بینی کرد: تدریس واحد درسی زبان و ادبیان ترکمن از ترم مهر ماه امسال در این موسسه و دیگر مراکز آموزش عالی آغاز شود.
موسسه آموزش عالی غیردولتی شمس گنبدکاووس که فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرده است هم اکنون دارای 50 رشته مقطع مصوب از کاردانی تا کارشناسی ارشد در گروه فنی و مهندسی و علوم انسانی با حدود 1800 دانشجو است.
به گزارش ایرنا، پیش از این شهرام کوسه غراوی نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی نیز از تدریس زبان ترکمنی به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه های استان گلستان و خراسان شمالی خبر داده بود.
وی گفته بود: بر اساس اصل ۱۵قانون اساسی و با تمهیدات صورت گرفته و نیز تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی، بزودی زبان ترکمنی در دانشگاه های استان های مذکور تدریس خواهد شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بیش از نیمی از جمعیت آن را ترکمن ها تشکیل می دهند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1715766

وبگردی