آفتاب

استانداربوشهر: خلق حماسه 29 اردیبهشت رسالت مسئولان را در برابر مردم سنگین تر کرد

استانداربوشهر: خلق حماسه 29 اردیبهشت رسالت مسئولان را در برابر مردم سنگین تر کرد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه رسالت مسئولان را در پاسخ دهی به مطالبات به حق و قانونی افراد جامعه سنگین ترکرد.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه افزود: مسئولان در برابر حضور با شکوه مردم در صحنه های مختلف بدهکار هستند اما حضور حماسی آنان در دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی ما را بدهکارتر کرده است.
وی تصریح کرد: با وجود برخی نارسایی و تنگناها به دلیل انباشت مطالبات مردم ازسالهای گذشته اما مردم با احساس مسئولیت و حضوردرپای صندوقهای رای از دولت منتخب حمایت کردند که این مهم رسالت ما را به کار و تلاش بیشتر سنگین تر کرد.
سالاری گفت:درفضای همدلی، همگرایی و نقد سازنده و با همراهی رسانه ها باید پژواک صدای مردم شنیده و به خواسته های آنان توجه شود.
وی افزود: دولت درچهار سال گذشته بیش از همه چیز قدردان مردم است طوری که هرجا توفیقی حاصل شد یا حتی کاستی هایی بود و آنها مطالبه کردند این مطالبه گری به شیوه ای بود که برای ما مسئولان روحیه بخش بوده است.
سالاری در پاسخ به سئوال در خصوص ارتقای جایگاه مسئولیتی خود در دولت دوازدهم گفت: هیچ جا برای من بوشهر نیست و اگر بتوانم در زادگاهم خدمتی و کاری در راستای سیاستهای دولت برای مردم انجام دهم خرسند خواهم بود.
استاندار بوشهر در پاسخ به جابه جایی مدیران و فرمانداران استان بوشهر نیز گفت: ارزیابی از عملکرد مدیران و فرمانداران همواره وجود دارد و هم اینک نیز در حال انجام است درهمین راستا اگر مدیری نتواند با برنامه ها و سیاستهای دولت همراهی کند حق دولت است که از مدیران همسو برای اجرای برنامه های خود استفاده کند.

سالاری اظهارکرد: بعنوان نماینده عالی دولت به افراد کاری ندارم اما هرمدیری که می خواهد در هر حوزه اجرایی کار کند باید با سیاستهای دولت هماهنگ باشد نه اینکه در قالب کارهای پنهانی مخالف سیاستهای دولت حرکت کند.
وی افزود: بوشهردر زمینه انسجام مدیریتی همفکران دولت در مقایسه با سایر استان های کشور پیشتاز است و این امر طبیعی است که اگر فردی می خواهد در دولت کار کند باید هماهنگ با سیاستهای دولت اقدام کند.
استاندار بوشهرگفت: کسانی که دل در گرو دولت نداشته باشند در مورد ادامه مدیریت آنها تصمیم گرفته می شود و دولت در راستای حق خود برای اجرای مطالبات مردم با کسی تعارف نمی کند.
سالاری اظهارکرد: عملکرد دولت در استان موفقیت آمیز است آنچه که قول دادیم بخش عمده آنها انجام شده هرچند که اقدامهای انجام شده حاصل تلاش جمعی مدیران دستگاههای اجرایی بوده است.
استانداربوشهرگفت: در دولت یازدهم 150کیلومتر اتوبان در این استان اجرا و 350 کیلومتر نیز در دست اجرا است که در هیچ دوره ای به این مقیاس در زمینه توسعه زیرساختهای ارتباطی فعالیتی انجام نشده است.
وی بیان کرد: وضعیت استان بوشهر در زمینه تختهای بیمارستانی تحولی اساسی انجام شده طوریکه شمارتختهای بیمارستانی از 800 به یک هزار و 600 تخت افزایش و دو شهرستان فاقد بیمارستان نیز برخوردار از این سطح خدمات بهداشتی و درمانی شده اند.
سالاری در زمینه تامین برق مطمئن و پایدارمشترکان در استان بوشهر نیز گفت: در دولت یازدهم یک پست 400 کیلوولت، چندین پست 62و 32، اجرای 600 کیلومتر توسعه شبکه، ونصب 600 پست هوایی باعث شده تا مردم از خاموشیهای پی در پی در فصل تابستان رنج نبرد.
وی با توجه به اینکه بخش عمده آب آشامیدنی استان بوشهر از استانهای همجوار تامین می شود افزود: سیاست دولت در استانهای ساحلی احداث دستگاههای آب شیرین کن است که در همین راستا تا کنون دو آب شیرین کن به ظرفیت 20هزار متر مکعب بهره برداری و چهار آب شیرین کن دیگر نیز در دست اجراست.
سالاری گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی چندین سد در استان بوشهر دردست اجراست پیش بینی می شود در صورت استفاده از شیوه های نوین آبیاری و رعایت الگوی مصرف در آینده مشکلی در زمینه آب کشاورزی نخواهیم داشت.
وی یادآورشد: همچنین با وارد مدار شدن 110هزار مترمکعب آب تولیدی آب شیرین کن ها و افزایش برداشت23هزار مترمکعبی آب از سد کوثر، تقویت منابع آب محلی، استفاده از آب خط انتقال کازرون و کف شکنی چاهها انتظار می رود مشکل آب آشامیدنی نیز وجود نداشته باشد.
سالاری در خصوص اجرایی شدن مصوبه 50درصدی اشتغال بومیان استان بوشهر در تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی گفت: با اقدامهای انجام شده تلاش می شود روند جذب جویندگان کار بهبود یابد تا جبران سالهای گذشته در این زمینه انجام شود.

وی تصریح کرد: در راستای عدالت اجتماعی 250 زمین چمن مصنوعی در مناطق شهری و روستایی و با اجرای بوستان امید، بهره مندی 90 درصدی جمعیت استان از گاز طبیعی، افزایش 11 برابری پهنای باند اینترنت، احداث یک هزار و 300 کیلومتر فیبرنوری و کاهش تلفات جاده ای اقدامهای خوبی در راستای تحقق مطالبات مردم در استان بوشهرانجام شده است.
استاندار بوشهر اظهارکرد: هرچند کارنامه دولت در مقایسه با دوره های گذشته مثبت و چشم گیر است اما این دستاوردها نباید ما را متقاعد به توقف ایجاد زیرساختهای توسعه ای کند.
وی گفت: در همین راستا اعتبارات عمرانی 9هزار میلیارد ریالی سال گذشته با حمایت دولت در سالجاری به 20هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
سالاری یادآو شد: پارسال ارزش ریالی پروژه های به بهره برداری رسیده در استان بوشهردوهزارو610میلیارد ریال بود که بدون شک در سالجاری عملکردی متفاوت از سالهای گذشته در راستای تحقق شاخص های توسعه ای رقم خواهد خورد.
وی با توجه به تحولات منطقه ای و ظرفیتهای استان بوشهر برای توسعه مبادلات اقتصادی با کشور قطر گفت: اقدامهای خوبی در نشست معاون اول رئیس جمهوری و برخی از وزرای دولت با سه استاندار انجام شده است که با اجرایی شدن برنامه ها توفیق های خوبی حاصل می شود.
سالاری اظهار کرد: برنامه های توسعه ای استان ها با کشورهای پیرامونی نمی تواند جدا از سیاست خارجی کشور باشد.
وی گفت: از هفته گذشته تاکنون بیش از 2هزار تن کالا از دو شهرستان جنوبی استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است و در نشست شورای گفت و گوی دولت وبخش خصوصی نیز راهکارهای استفاده از ظرفیتهای حداکثری مبادله های اقتصادی بررسی می شود.
سالاری تاکید کرد: پارسال با برگزاری 82جلسه هم اندشی با بخشهای مخلتف نیازمندیها، نقدها و مطالبه های مردم در قالب کتابچه گردآوری و برای اجرای آنها برنامه ریزی شده است.
استاندار بوشهر رسانه را رابط امین مردم و مسئولان دانست و گفت: به فضای باز رسانه ای اعتقاد راسخ داریم و از این ظرفیت برای شتاب در توسعه استفاده می کنیم و در برابر نقدها رویکرد تحمل گرایانه را پیشه کرده ایم.
وی افزود: در راستای توسعه متوازن استان بوشهراحداث 9 دهکده گردشگری دردستورکاراست که فاز نخست دهکده گردشگری بوشهر افتتاح و مابقی نیز با انتخاب مشاور تامین اعتبار، طراحی و جانمایی روند مطلوبی دارند.
سالاری در پاسخ به ادعای اینکه دهکده گردشگری بوشهر بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی اجرا شده است گفت: زمین محل اجرای این دهکده باتلاق بوده که به تفرجگاه مردم تبدیل شده است و هم اینک بعنوان یک جاذبه خوب گردشگری و ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال شناخته می شود.
وی یادآورشد: برخی افراد بدون نگاه کارشناسی ادعا می کنند که زمین دهکده گردشگری بوشهر درقالب قراردادهای 30ساله به یک شرکت پتروشیمی واگذار شده درحالی که این موضوع واقعیت ندارد و زمین در تملک دولت است.
سالاری در پاسخ به مطالبه دیرینه مردم برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهرنیز گفت: دولت با ارائه دومرحله این لایحه به مجلس به تعهد خود عمل کرده است که یک بار در صحن مجلس مطرح اما نتوانست رای نمایندگان را جلب کند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است به زودی لایحه منطقه آزاد بوشهر و برخی از استانهای دیگر در صحن مجلس مطرح شود با رایزنی های انجام شده خوشبین به نظر مثبت نمایندگان در این زمینه هستیم هرچند نمایندگان مختار به تصمیم گیری متناسب با دیدگاه خود در این زمینه هستند.
سالاری در خصوص راه آهن نیز گفت: مجوز تامین اعتبار اجرایی شدن راه آهن بوشهر- شیراز – عسلویه از طریق فاینانس گرفته شده است و معاون اول رئیس جمهوری نیز همواره از این اولویت مسئولان استان بوشهر اعلام حمایت کرده است.
وی درپاسخ به ادعای برخی افراد که استاندار را متهم به دخالت در انتصاب مسئولان ستادهای تبلیغاتی رئیس جمهور منتخب می کنند افزود: برخی افراد دنبال کاغذ در انتخابات بودند درحالی که چنین افرادی اهل تفکر نیستند اگر کسی اصل و دیدگاهی را قبول داشته باشد مستحکم برای دفاع از اعتقاد و باور خود بدون نیاز به حکم فعالیت می کند.
سالاری اظهار کرد: طرفداران دولت کسانی بودند که بدون اسم و رسم برای معرفی سیاستها، برنامه ها و اقدامهای دولت تلاش کردند و مردانه پشت سر رئیس جمهور منتخب ایستادند همانطور که افرادی نیز متناسب با باور و اعتقادهای خود برای معرفی دیدگاهها و جلب آرای رقیب رئیس جمهور فعالیت تبلیغاتی کردند.
وی گفت: با توجه به اینکه تلاش استاندار براساس قانون در زمان تبلیغات برای رایزنی و گرفتن احکام افراد منع قانونی داشت اینجانب نقشی در انتصاب افراد در ستاد تبلیغاتی رئیس نداشته ام اماهم اینک که این ممنوعیت قانونی تمام شده است اگر این افراد تمایل به گرفتن حکم دارند آمادگی دارم رایزنی و هماهنگی در این زمینه انجام دهم.
سالاری در خصوص وضعیت پتروشیمی دشتستان نیز افزود: کارگروه مربوطه در سازمان محیط زیست جانمایی پتروشیمی را تائید کرده و استعلامهای محیط زیست از وزارتخانه های نیرو، نفت، بهداشت و درمان پاسخ مثبت دریافت کرده است وپرونده آخرین مرحله طرح در کمیسیون نهایی سازمان حفاظت محیط زیست را طی می کند.
وی با اشاره به راهیابی تیم فوتبال پارس جنوبی جم به لیگ برتر یادآورشد: با رایزنیهای انجام شده مدیران نفت قول قطعی در زمینه حمایت از این تیم را دادند و انجام اقدامهای زیرساختی برای رفع نیازمندیهای این تیم نیز در مدت اخیر بیانگر عملی شدن وعده های داده شده است.
6047/6045** خبرنگار: مونا عیدان** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
کد N1715633

وبگردی