آفتاب

طرح مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود بررسی شد

طرح مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود بررسی شد

با حضور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و نمایندگان جایکا، اجرای طرح مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود بررسی شد.

به‌گزارش ایلنا، نشستی با حضور "محمد حاج رسولی‌ها" مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و کوبایاشی نماینده ارشد آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران تبادل نظر درخصوص پروژه مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز سفیدرود برگزار شد.

 "محمد حاج رسولی‌ها" در حضور کوبایاشی نماینده ارشد جدید جایکا در ایران از ساتو و ساکایی نماینده‌های پیشین جایکا در شرکت مدیریت منابع آب قدردانی کرد و گفت: در چندین سال گذشته بین بخش آب کشور و جایکا همکاری‌های خوبی صورت گرفته و پروژه‌های مختلفی نیز تعریف شده است. پروژه‌ای که در حال حاضر به مرحله عملیاتی رسیده، پروژه مطالعات مدیریت به هم پیوسته منابع آب در حوضه آبریز سفیدرود است.

حاج رسولی‌ها گفت: این پروژه به لحاظ مباحث مدیریتی و نرم افزاری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. به طور کلی در هر فرهنگ، اقلیم و شرایط خاص هر کشوری، مدیریت یکپارچه منابع آبی متفاوت است.

یکی از نکات مورد توجه ما استفاده از تجارب سایر کشورها در مدیریت یکپارچه منابع آب است که برای برخی حوضه‌ها از ظرفیت‌های کشورهای مختلف از قبیل آلمان و فرانسه بهره گیری شده است و درحوضه آبریز سفید رود در نظر داریم از تجارب این نهاد بین‌المللی استفاده کنیم.

کوبایاشی نماینده جایکا هم گفت: پس از رفع تحریم‌ها ژاپن و جایکا علاقه‌مند به همکاری بیشتر با ایران هستند و مهم‌ترین مأموریت من ارتقای همکاری‌های دو کشور است.

وی گفت: ژاپن با اتکا به تجارب خوبی که در زمینه فاینانس سد "مسجد سلیمان" در سالیان گذشته کسب کرده است، در خصوص فاینانس نیروگاه مسجد سلیمان برای خرید تجهیرات، بهینه سازی و علاج بخشی آن از آمادگی لازم برخوردار است.

در پایان مهندس مجید سیاری، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب، به تجارب خوب برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارشناسان منابع آب و شرکت‌های آب منطقه ای توسط جایکا اشاره نمود و درخواست کرد تا این اقدام ارزشمند که در حال حاضر متوقف شده است دوباره از سرگرفته شود.

نماینده جایکا در این نشست اعلام آمادگی کرد که برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار قرار دهد.

 

 

کد N1715489

وبگردی