آفتاب

کاخ سفید گمانه‌زنی‌ها درباره اخراج مولر را رد کرد

کاخ سفید گمانه‌زنی‌ها درباره اخراج مولر را رد کرد

ایرنا نوشت: «سارا هاکبی ساندرز» سخنگوی زن کاخ سفید گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد ندارد «رابرت مولر» مسئول ویژه تحقیقات درباره روسیه را اخراج کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، ساندرز روز سه شنبه در بازگشت به واشنگتن از سفر یک روزه به همراه ترامپ به ویسکانسین گفت: در حالی که رئیس جمهوری از حق اخراج برخوردار است اما این کار را نخواهد کرد.


این اظهارات کاستن از گمانه زنی ها درباره تصمیم ترامپ برای اخراج مولر را هدف قرار می داد که می توانست اقدامی سیاسی جنجال برانگیزی باشد که مناقشات را درباره دولت آمریکا افزایش دهد.


«کریس مودی» دوست نزدیک ترامپ به تازگی اعلام کرد که ترامپ پایان دادن به خدمت مسئول ویژه تحقیقات درباره روابط احتمالی تیم تبلیغاتی اش با مسکو را بررسی می کند. به دنبال اعلام این موضوع، جمهوری خواهان کنگره از ترامپ خواستند از چنین تصمیمی صرف نظر کند.


برخی از مقامات ارشد جمهوری خواه آمریکایی روز سه شنبه درباره اخراج مولر با گذشت یک ماه از اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا که به نظر می رسد مانع تراشی در روند قضایی بوده است، ابراز نگرانی کرده اند.
پس از اخراج ناگهانی کومی مسئول پیشین تحقیقات درباره روسیه در اوایل ماه مه گذشته، وزارت دادگستری با انتصاب مولر ادامه تحقیقات را به وی واگذار کرد.


انتخاب وی مفهوم آن را داشت که تحقیقات مربوطه بدون هیچ مداخله ای انجام خواهد شد و اخراج مولر توسط ترامپ به اتهاماتی درباره تلاش وی برای مداخله در این تحقیقات جان تازه ای خواهد بخشید
برخی از متحدان ترامپ، این هفته انتقادها از تحقیقات به ریاست مولر را آغاز کرده اند. مولر در دولت «جورج دبلیوبوش» و «باراک اوباما» رئیسان جمهوری پیشین آمریکا رئیس اف بی آی بود و فردی محترم نزد قانونگذاران و اعضای هر دو حزب اصلی امریکا قلمداد می شود.


«نیوت گینگریج» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا که دوشنبه شب با ترامپ گفت و گوهایی داشته است، عادلانه بودن تحقیقات به ریاست مولر را زیر سوال برده است. وی خواستار بازنگری در نقش مولر شده است.
«رود روزنستاین» معاون دادستان کل آمریکا روز سه شنبه در جلسه سنا با بیان این که وی مسئول جذب و اخراج مولر است، گفت که دلیلی برای اخراج وی نمی بیند.


اظهارات رودی مدیر عامل شرکت رسانه ای نیوز مکس آمریکا درباره احتمال اخراج مولر به اختلافات در جلسه شهادت سشنز در مقابل کمیته اطلاعات سنای آمریکا دامن زد.


سشنز دادستان کل آمریکا روز سه شنبه در جلسه کمیته اطلاعات سنای این کشور، هرگونه ارتباط با مقام های روسی در دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 را تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا، سشنز متهم است که درجلسه استماع تایید احراز سمتش در سنا، درباره دو دیدار فاش نشده خود با سفیر روسیه قصور کرده و تحقیقات پلیس فدرال آمریکا دراین زمینه نشان می دهد که وی دیدار سومی نیز با سفیر روسیه داشته که آن را اعلام نکرده است.

52311

کد N1715395

وبگردی