آفتاب

حمایت از بیانیه ۹ چهره برجسته اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورا / امکان استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبان خارج لیست در مدیریت پایتخت

حمایت از بیانیه ۹ چهره برجسته اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورا / امکان استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبان خارج لیست در مدیریت پایتخت

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از بیانیه ۹ چهره برجسته اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورا، بر لزوم استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبان خارج لیست در مدیریت پایتخت تاکید کرد و گفت: در فقدان امکان ائتلاف‌سازی فراگیر و حزبی، انتظار تهیه فهرستی جامع و مانع واقع‌بینانه نیست.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به تخریب‌های رسانه‌ای اصولگرایان درپی پیروزی اصلاح‌طلبان در دو انتخابات اخیر اعلام کرد: برخی رسانه‌های رقیب سیر خبری خاصی را به‌ویژه پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در شورای شهر پیگیری می‌کنند و تمام تلاش‌شان این است که میان اصلاح‌طلبان اختلاف ایجاد کنند یا با اتکا به برخی مسائل مربوط به نحوه تهیه لیست امید، به جامعه این‌گونه القا کنند که این لیست به‌لحاظ اخلاقی مشروعیت ندارد.

تلاش جریان رسانه‌ای رقیب برای القای عدم مشروعیت لیست امید شورا

او گفت: بر این اساس این جریان رسانه‌ای به‌دنبال دست‌آویزهایی است تا این عدم مشروعیت اخلاقی لیست را به مخاطبان اثبات کنند و در این راستا، به سراغ اصلاح‌طلبانی می‌روند که بعضاً انتقادهایی دارند و با توسل به این افراد سعی می‌کنند از صحبت‌های آن‌ها به نفع اهداف رسانه‌ای خود استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابر این جا دارد اصلاح‌طلبان در این زمینه هوشیار باشند و احیاناً صحبتی نکنند که در نهایت به ضرر همه ما در جریان اصلاحات باشد.

حمایت از بیانیه ۹ چهره برجسته اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورا

او به انتشار بیانیه اخیر ۹ چهره برجسته اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورای شهر تهران اشاره کرد و با انتقاد از سوءاستفاده اصولگرایان از این انتقادات درون‌گفتمانی اعلام کرد: اتفاقاً بیانیه‌ای که صادر شده، بیانیه بسیار خوب و دقیقی است و با این حال طرف مقابل سعی دارد مسئله را وارونه جلوه دهد که البته جای تعجب ندارد؛ چرا که رقیب دنبال فرصت است که برای اصلاح‌طلبان حاشیه‌سازی کنند.

در فقدان امکان ائتلاف‌سازی فراگیر و حزبی، انتظار تهیه فهرستی جامع و مانع واقع‌بینانه نیست

نماینده اصلاح‌طلب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بیانیه به‌خوبی شرایط را توضیح داده،‌ و به ضعف‌های نظام حزبی کشور ازجمله در جریان اصلاح‌طلب اشاره کرده و در عین حال پذیرفته که در جامعه ما در فقدان امکان ائتلاف‌سازی فراگیر و حزبی، انتظار تهیه فهرستی جامع و مانع واقع‌بینانه نیست.

او گفت: این بیانیه در ادامه مقایسه‌ای درخصوص شرایط اصلاح‌طلبان در زمان تهیه لیست امید مجلس دهم و شورای پنجم به‌لحاظ میزان ردصلاحیت‌ها به‌دست داده و صریح و صادقانه تاکید کرده که باتوجه به محدود بودن تعداد نامزد‌های تایید صلاحیت‌شده در انتخابات مجلس، لیست امید آن‌چنان مورد انتقاد قرار نگرفت اما باتوجه به این‌که در انتخابات شوراها، چهره‌های بسیاری داشتیم و درنتیجه برخی از چهره‌های برجسته و کاردان جریان اصلاح‌طلبی از حضور در لیست امید شورا محروم ماندند.

لیست امید شورا تا حدودی انتظارات را برآورده کرده است

میرزایی خاطرنشان کرد: با این همه، لیستی که برای شورای شهر تهران بسته شده، از زنان، جوانان و افراد باتجربه تشکیل شده و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باتوجه به دیدگاه‌های متفاوتی که درون خود دارد، با تمامی مقدوراتش تا حدودی انتظارات را برآورده کرده و شاید برخی انتظارات هم برآورده نشده باشد.

بیانیه ۹ چهره اصلاح‌طلب درباره لیست امید شورا به‌دنبال پایان دادن به حواشی است

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد در شرایطی که بیانیه موردبحث سعی دارد با طرح موضوع و واکاوی اتفاقات، به‌نوعی به حواشی مربوط به لیست امید شورا پایان بدهد، جریان رقیب قصد دارد این‌گونه القا کند که پشت‌پرده لیست امید، مشارکتی‌های سابق حضور دارند وبا این حساب دوستان اصلاح‌طلب باید مراقب باشند، در این دام نیافتد.

امکان استفاده از ظرفیت اصلاح‌طلبان خارج لیست در مدیریت پایتخت

او با تاکید مجدد بر عدم حضور بسیاری از چهره‌های کاردان و موثر خارج از لیست امید شورای شهر تهران، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در مدیریت شهر تهران حوزه‌های خوبی در معاونت‌ها، شهرداری‌های مناطق وجود دارد و اصلاح‌طلبان می‌توانند به‌خوبی از ظرفیت افراد خارج از لیست برای پیشبرد امور در این حوزه‌ها استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید یادآور شد: عرصه برای خدمت مهیا است و همه باید صبر پیشه کنند و کمک کنیم که انسجام جریان اصلاحات حفظ شده و با آرامش به سمتی حرکت کنیم که مقدمات را برای مدیریت پایتخت مهیا کنیم تا بعد از آغاز به‌کار شورای پنجم خلایی احساس نشود.

میرزایی ادامه داد:‌ اگر بخواهیم در این زمینه موثر واقع شده و از این جلسات و نشست و برخاست‌ها فراتر برویم، باید در بحث سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان فعالیت کنیم؛ به‌عنوان مثال نمایندگان تهران باتوجه به این‌که به‌خوبی در جریان مطالبات و مشکلات شهروندان پایتخت هستند، درصورتی که این مطالبات و مشکلات را با منتخبان شورای شهر در میان بگذارند و به آن‌ها کمک کنند، رضایت شهروندان برآورده خواهد شد.

پیشنهاد تشکیل مراکز تحقیقاتی و اتاق فکر برای حل مشکلات پایتخت

میرزایی در پایان تصریح کرد: با این حال شاید نتوان با اتکا به توان ۵۱ نفر یعنی ۳۰ نماینده تهران و ۲۱ عضو شورای شهر تمامی این مشکلات را مرتفع کرد و نیاز است با تشکیل مراکز مطالباتی و اتاق‌های فکر، راهکارهایی برای برون‌رفت از این مشکلات ارائه کرد و این درحالی است که تمامی احزاب قدرتمند در جهان از چنین مراکز تحقیقاتی استفاده می‌کنند.

کد N1715381

وبگردی