آفتاب

تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان تهران

تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان تهران

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۵ درآمد مالیاتی کل کشور ۹۶ درصد محقق شد گفت: در تهران این رقم به ۹۷ درصد رسید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نوری گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری مؤدیان استان تهران امیدواریم همین میزان برای سال ۹۶ نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه استان تهران بزرگترین تأمین کننده درآمدهای مالیاتی کشور است، افزود: حدود یک میلیون مودی از ۴ میلیون مؤدی کل کشور در استان تهران حضور دارند.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه صاحبان مشاغل تا پایان خرداد است، گفت: اشخاص حقوقی کما فی السابق تا پایان تیر برای ارائه اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

نوری با بیان اینکه براساس قانون جدید مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل به سه گروه تقسیم می‌شوند گفت: گروه اول مؤدیانی هستند که درآمد سالانه آن‌ها بالای ۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: گروه دوم مؤدیانی هستند که درآمد سالانه آن‌ها بین یک تا ۳ میلیارد تومان خواهد بود و گروه سوم مؤدیانی خواهند بود که درآمد سالانه آن‌ها زیر یک میلیارد تومان است.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: در قانون جدید برای گروه سوم معافیت‌های خاصی در نظر گرفته شده است که برای سال ۹۵ مودیان این گروه که حجم درآمد تا ۱۵۶ میلیون تومان باشد برای آن‌ها مالیات مقطوع تعیین شده است.

نوری افزود: بنابر این کسانی که درآمدشان تا ۱۵۶ میلیون تومان است ضرورت ندارد که اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند و می‌توانند با مراجعه به سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند و بعد از آن با پذیرش دستورالعمل مالیات خود را تعیین و پرداخت کنند.

وی گفت: نحوه تعیین مالیات برای این گروه درآمدی، مالیات قطعی سال ۹۴ به اضافه ۸ درصد افزایش و قطعی تلقی می‌شود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی باعث تعلق نگرفتن معافیت سالانه و همچنین جریمه تأخیر و تسلیم نکردن اظهارنامه می‌شود، افزود: از همه مودیان مالیاتی استان تهران درخواست می‌کنم در مهلت یک هفته‌ای تا پایان خرداد با مراجعه به سامانه مالیاتی اظهارنامه خود را تسلیم کنند تا از معافیت سالانه برخوردار و مشمول جریمه نشوند.

  تلفن ۱۵۲۶ آماده پاسخگویی به مؤدیان مالیاتی استان تهران است

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: شماره تلفن ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی استان تهران آماده پاسخگویی و مشاوره مالیاتی به مؤدیان استان است.

محمدرضا نوری افزود: کارشناسان سازمان مالیاتی استان تهران در این واحد مشاوره آماده هرگونه پاسخگویی و ارائه اطلاعات و مشاوره به مؤدیان استان تهران هستند.

وی با بیان اینکه مؤدیان می‌توانند بدون پیش شماره با شماره تلفن ۱۵۲۶ به طور ۲۴ ساعته با این واحد تماس بگیرند، گفت: این واحد در طول شبانه روز آماده دریافت پیام‌های مردمی است و کارشناسان ما در ساعات اداری این پیام‌ها را پاسخگو خواهند بود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران افزود: چنانچه مؤدیان در ساعات اداری با این واحد تماس بگیرند می‌توانند به صورت مستقیم با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و به نیازهای خود پاسخ دهند.

 

نوری گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۵۰ هزار مؤدی از این طریق از کارشناسان سازمان امور مالیاتی استان تهران مشاوره مالیاتی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه پایان خرداد زمان پایانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی مؤدیان مشاغل است، افزود: در مهلت باقیمانده از همه ظرفیت کارشناسان خود برای پاسخگویی بهتر و بیشتر به مؤدیان استفاده خواهیم کرد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه مؤدیان نیازی نیست که به صورت حضوری اظهارنامه خود را تسلیم کنند، گفت: برای این کار می‌توانند از اینترنت خانگی، صنفی، کافی نت ها، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پستی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

نوری افزود: البته با توجه به ازدحام برخی از ساختمان‌های سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران در روزهای پایانی خرداد، دفاتر خدمات پستی با همکاری شرکت پست در این ساختمان‌ها مستقر شده اند تا مؤدیان بتوانند با مراجعه به آن‌ها اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت اینترنتی ارائه دهند.

کد N1715283

وبگردی