آفتاب

اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای در مرکز فضایی قشم

اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای در مرکز فضایی قشم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مرکز فضایی قشم به‌عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت‌های ...

خبرگزاری فارس:رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مرکز فضایی قشم به‌عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت‌های مناسب تجهیز شده است. محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران گفت: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مرکز فضایی قشم به‌خوبی پیگیری شده و پس از انجام مذاکرات لازم با سازمان منطقه آزاد قشم و امضای سند تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان، اقدامات لازم جهت تامین اراضی موردنظر برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات مرکز فضایی قشم انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه مرکز فضایی قشم و ارائه خدمات در این مرکز از اهداف سازمان فضایی ایران است، گفت: مرکز فضایی قشم به‌عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت‌های مناسب مجهز شده است. وی افزود: با توسعه زیرساخت‌های مرکز فضایی قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای بهبود و توسعه می‌یابد. این مرکز می‌تواند هم به‌عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعات فضایی و هم برخی پدیده‌های دریایی نظیر کشنده‌ها و وضعیت آبزیان باشد. بهرامی تصریح کرد: هم اکنون ایستگاه کنترل و دریافت تصاویر ماهواره‌های بومی کشور در این مرکز مستقر است و اکنون اولین گام مهم در جهت تحقق این اهداف برداشته شده است. معاون وزیر ارتباطات یادآورشد: موقعیت مکانی جزیره قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج‌فارس ایجاد شود. وی افزود: سازمان فضایی ایران بر اساس قابلیت‌های جغرافیایی این منطقه را برای ایجاد یکی از مراکز فضایی خود انتخاب کرد.

کد N1715081

وبگردی