آفتاب

محکومیت اقدامات تروریستی اخیر داعش در تهران

محکومیت اقدامات تروریستی اخیر داعش در تهران

در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر با ارسلان رییس حق ایش بزرگترین اتحادیه کارگری ترکیه دیدار کرد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به ژنو در حاشیه یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر با ارسلان رییس «حق ایش» بزرگترین اتحادیه کارگری ترکیه دیدار کرد.

در این دیدار رییس اتحادیه کارگری ترکیه ضمن ابراز همدردی و اعلام همبستگی با مردم ایران در خصوص حادثه حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی گفت : امریکا به دنبال ایجاد بی ثباتی در کشورهاز بزرگ منطقه نظیر ایران است.

ارسلان با اشاره به روابط خوب حاکم بر تعاملات ایران و ترکیه گفت اگرچه اختلاف نظرهایی بین دو دولت ایران و ترکیه وجود دارد اما ما به عنوان تشکیلات قدرتمند کارگری باید به حل این مشکلات کمک کنیم .

رییس حق ایش با اشاره به اینکه روسای جمهور دو کشور به خوبی بر مسائل و مشکلات منطقه اشراف دارند گفت : متاسفانه دیدگاه های متفاوتی که برخی از کشورهای عربی دارند موجب ایجاد اتحاد واقعی مسلمانان در منطقه شده است.

رییس حق ایش با تاکید بر اینکه امپریالیسم بیشترین صلاح ها را در اختیار تروریست ها قرار می دهد گفت آنها خود بزرگترین ترورها را رهبری می کنند اما دیگران را متهم جلوه می دهند . به عنوان نمونه در مسئله قطر ترکیه تلاش کرد تا جانب انصاف را رعایت نماید. وی گفت در بازدیدی که از برخی کارخانه های ایران داشته ام تصاویری از شهدا را در ذهن دارم که همه آنها قربانی تروریسم بوده اند .

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کلرگر در این ملاقات ضمن ابراز تاسف از حوادث تروریستی ترکیه و تحرکات جریاناتی نظیر ppk و شبه داعش در این کشور گفت: طی دوسال گذشته گروههای تروریستی قصد انجام 58 اقدام تروریستی در ایران رو داشتند که تمام آنها ناکام ماند. اما در آخرین اقدام تروریستها با تغییر شیوه های قبلی خود اقدام به انجام عمل قبیح تروریستی نمودند.

محجوب ادامه داد اگر چه این اقدام تروریست ها مردم ایران را عزادار نمود اما ندای انقلاب و مظلومیت ایران پس از این اقدام تروریستی از هر زمان دیگری بلندتر بود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل فروپاشی دولت عثمانی اقدامات غیر اخلاقی شریف حسین جد ملک عبدالله بود ، گفت : باید توجه داشته باشیم که امروز حکام فعلی عربستان می خواهند همان نقشی را ایفا کنند که اجداد ملک عبدالله در مکه ایفا کردند .

محجوب با اشاره به اینکه قدرتهای استکباری هیچگاه نمی خواهند اقتدار دنیای اسلام را ببینند ، گفت : وقتی در شرایط فعلی یک قدرت اسلامی می خواد ظهور کند استکبار تلاش می کند تا با دادن اسلحه انجام تحریکات بدور از انتظار و طراحی انواع توطئه ها نظیر آنچه که در نزدیک کردن مصر به عربستان شاهد ان هستیم به اهداف شوم خود دست پیدا کنیم .

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه ایران به دنبال دشمنی با هیچ کشوری نیست گفت : همه کشورهای اسلامی بویژه ترکیه و ایران باید مراقب باشند که تاریخ تکرار نشود.

وی با اشاره به حمایت ترکیه از قطر این اقدام را هوشمندانه خواند و گفت: اگر این هشیاری ها نباشد قدرتهای استکباری به راحتی اهدافشان دست می یابند.

کد N1714829

وبگردی