آفتاب

وارد کنندگان موبایل و کالای دیجیتال مشکلی در واردات از امارات ندارند

وارد کنندگان موبایل و کالای دیجیتال مشکلی در واردات از امارات ندارند

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر بلوکه شدن سرمایه وارد کنندگان ایرانی در امارات و محدودیت در واردات کالای دیجیتال از این کشور منتشر شده که این اخبار کذب است و هیچ مشکلی در واردات وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایلنا، در چندین روز گذشته شایعاتی مبنی بر ایجاد مشکلات و بلوکه شدن سرمایه وارد کنندگان ایرانی مخصوصا وارد کنندگان کالای دیجیتال اعم از موبایل، لپ‌تاپ و ... در امارات متحده عربی منتشر شد و این مسئله بر  بازار موبایل و کالای دیجیتال تاثیر گذاشت.

طبق پیگیری و گفت‌وگوی خبرنگار فناوری ایلنا با چندین وارد کننده بزرگ موبایل، لپ‌تاپ و تجهیزات شبکه از امارت به ایران، ایجاد محدودیت به هیچ وجه صحت ندارد و در حال حاضر سفارش گیری‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بعد از قطع روابط عربستان، امارات و چندین کشور حوزه خلیج فارس با قطر هیچ محدودیتی برای وارد کنندگان کوچک و بزرگ ایرانی از امارات متحده عربی به عنوان مبدا واردات بسیاری از محصولات به ایران ایجاد نشده است.

گفتنی است که قیمت دستگاه‌های مانند موبایل، لپ‌تاپ و تجهیزات سرور و شبکه با تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه تغییری نداشته است و افزایش قیمتی نیز در بازار ایران وجود ندارد و  قیمت‌‌ اکثر محصولات در بازار ایران ثبات دارند.

کد N1714691

وبگردی