آفتاب

آغاز ثبت‌نام "مدرس آموزش خانواده"/هزینه ثبت‌نام 50 هزار تومان

آغاز ثبت‌نام "مدرس آموزش خانواده"/هزینه ثبت‌نام 50 هزار تومان

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش با اشاره به آغاز ثبت‌نام "مدرس آموزش خانواده گفت: ثبت نام از امروز از طریق سامانه familyeducation.Ir آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، نورعلی عباسپور با اشاره به اینکه اگر انجمن ها در مدارس فعال نباشند قطعا ادامه فعالیت مدارس دچار مشکل و یا احیانا متوقف خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون در ۹۰ هزار مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان داریم.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه اکنون آموزش خانواده در دستورکار ما قرار دارد، گفت: البته این کار در چند بخش انجام می شود. یک بخش، انتشار محتوای آموزشی است و در این راستا، انتشار ۲۷۰ عنوان کتاب که غنی ترین منابع مربوط به پاسخگویی به نیاز والدین است، انجام شده است. همچنین چاپ ماهنامه پیوند خانواده با ۳۵۰هزار تیراژ از فعالیت هایی است که دنبال می شود.

وی با بیان این مطلب که برگزاری کلاس های آموزش خانواده به صورت حضوری جزو برنامه های اصلی مدارس است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک چهارم از جمعیت اولیاء که شمار آنها به هشت میلیون نفر می رسد، تحت آموزش قرار گرفتند. معمولا 4 تا 7جلسه آموزشی برای اولیاء برگزار می شود. سال گذشته بیش از ۱۲۷ هزار دوره آموزشی برگزار شد.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با اعلام اینکه مدرسان آموزش خانواده به ۷۰۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: به دلیل درخواست از برخی استان ها، برای جذب مدرس اقدام کردیم. شیوه نامه مربوط به استان ها ارسال شده و ثبت نام از امروز از طریق سامانه familyeducation.Ir آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد. داوطلبان، همکاران رسمی و پیمانی و اعضای هیات علمی دانشگاهها هستند و۵۰ هزار تومان بابت ثبت نام دریافت می شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله ازمون محدودیت خاصی برای رشته تحصیلی نداریم و کسی که رشته اش مرتبط نیست، می تواند دوره های آموزشی را بگذراند و در این حیطه فعالیت کند، گفت: بنا داریم امسال ۱۲۸۰ نفر را جذب کنیم.

عباسپور با بیان این مطلب که حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر است، عنوان کرد: افرادی که در مرحله آزمون علمی حدنصاب لازم را کسب کنند،در مرحله مصاحبه قرار می گیرند و اگر پذیرفته شوند، وارد دوره های آموزشی خواهند شد برای این افراد دوره های آموزشی ۶۰ ساعته در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه حق الزحمه در نظرگرفته شده بر اساس دستورالعمل مالی مدارس و ضوابط معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود و از اعتبارات دولتی نیست، گفت: حق الزحمه از محل مشارکت داوطلبانه اولیاء به مدارس تامین می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انجمن های مدارس برای دوره های آموزشیِ والدین برنامه ریزی می کنند، معمولا حق الزحمه را خودشان تامین می کنند و تا کنون مشکلی برای پرداخت حق الزحمه مدرسان وجود نداشته است.

کد N1714646

وبگردی