آفتاب

یک فعال اقتصادی: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اقدامی منطقی است

یک فعال اقتصادی: تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اقدامی منطقی است

مشهد- ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تصمیم دولت مبنی بر تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی یک رویکرد منطقی و عقلانی است.

محمدحسین روشنک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید در شرایط فعلی این تفکیک در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا شرایط بهتری برای صادرات و توسعه فعالیتهای اقتصادی فراهم آید. اگر تجارت تضعیف شود قطعا صنعت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند نتایج درخشانی را به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید شرایط بگونه ای فراهم آید که به دو موضوع تجارت و صنعت به صورت همزمان و موثر توجه شود.
وی ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی را اشتباه و دارای هزینه‌های زیادی برای کشور توصیف و بیان کرد: یکی از اهداف ادغام این وزارتخانه‌ها کوچکتر کردن ساختار دولت بود اما امروز در عمل این اتفاق نیفتاده است.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی ادامه داد: هدف دیگر ادغام این بود که بیشتر به تولید و صنعت پرداخته شود در حالی که این مهم هم رخ نداد و هم اینک قیمت تمام شده محصولات تولیدی به بیش از 3 برابر رسیده است.
وی یکی از علل عدم موفقیت وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دولت یازدهم تعدد وظایف آن ذکر و بیان کرد: تجارت یک موضوع کاملا تخصصی است که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود و به نظر می رسد با اجرای تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت این موضوع محقق خواهد شد.
روشنک گفت: در طول سالهای اخیر بیشترین ضرر از ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت متوجه تولید بوده است.
لایحه ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن وشهرسازی، سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی، وزارتخانه صنایع و معادن و وزارتخانه بازرگانی اواخر فروردین ماه 1390 با پیشنهاد دولت دهم در مجلس شورای اسلامی تصویب و تیر ماه همان سال اجرایی شد. دولت یازدهم 6 سال پس از ادغام وزارتخانه‌ها، لایحه‌های تفکیک آنها را به مجلس شورای اسلامی فرستاده است.کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
کد N1714618

وبگردی