آفتاب

تحول در نمایان‌سازی DNA

تحول در نمایان‌سازی DNA

شرکت مهرنام زیست فناور رازی که از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در هسته مرکز رشد موسسه سرم‌سازی رازی است، موفق به تولید محصولی شده که علاوه بر بارگزاری سریع و ساده DNA درون ژل، کاربر را از اتیدیوم برماید بی نیاز کرده و به صورت کاملا بی خطر کمک به بررسی DNA می‌کند.

به گزارش ایلنا، مطالعه DNA استخراج شده از سلول های مختلف بدن یکی از کار‌هایی است که به صورت روزمره در تمامی آزمایشگاه‌های مولکولی و ژنتیک در حال انجام است. به منظور بررسی DNA آن را با بافر بارگزاری ترکیب و به درون ژلی که به محلول اتیدیم برماید آغشته است، وارد می کنند سپس ژل را در یک میدان مغناطیسی قرار می دهند که اصطلاحا این عمل را  الکتروفورز می نامند. اتیدیوم برماید ماده سمی و سرطانزا می باشد که روزانه سلامت بسیاری از افراد را تهدید می‌کند.

شرکت مهرنام زیست فناور رازی که از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در هسته مرکز رشد موسسه سرم‌سازی رازی است، موفق به تولید محصولی گردیده که علاوه بر بارگزاری سریع و ساده DNA درون ژل، کاربر را از اتیدیوم برماید بی نیاز کرده و به صورت کاملا  بی خطر کمک به بررسی DNA می نماید. این محصول با نام تجاری  Redsafe به بازار عرضه شده است و در سایت اینترنتی www.avalbio.comقابل سفارش است.

کد N1714064

وبگردی