آفتاب

واکنش علی مطهری به حمله تروریستی داعش در تهران/ نقش کردها و سنی ها در امنیت ایران

واکنش علی مطهری به حمله تروریستی داعش در تهران/ نقش کردها و سنی ها در امنیت ایران

علی مطهری به حمله تروریستی داعش در تهران واکنش نشان داد. او از اینکه نیروهای مسلمان به کشتار خودی ها مشغولند ابراز تاسف کرد. یک اصلاح طلب نیز ضمن تاکید بر نقش سنی های کشور به ویژه قوم بزرگ کرد در امنیت ایران، اختلاف افکنی در کشور پس از حمله تروریستی داعش در تهران را ادامه کار تروریست های داعشی در ایران دانست.

علی مطهری به حمله تروریستی داعش در تهران واکنش نشان داد. او از اینکه نیروهای مسلمان به کشتار خودی ها مشغولند ابراز تاسف کرد. یک اصلاح طلب نیز ضمن تاکید بر نقش سنی های کشور به ویژه قوم بزرگ کرد در امنیت ایران، اختلاف افکنی در کشور پس از حمله تروریستی داعش در تهران را ادامه کار تروریست ها دانست.

علی مطهری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
«مایه تاسف جهان اسلام است نیروهایی که جان خود را به آسانی فدا می‌کنند، به جای آنکه مقابل اسرائیل باشند، مردم خود را ترور می‌کنند.»
ایجاد تفرقه وحدت ملی کشور را دچار خدشه می کند
همچنین یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: اگر وحدت و انسجام ملی در کشور دچار خدشه شود هیچ سلاحی نمی تواند از کشور ما و مردم دفاع کند.
حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت ملی پس از حوادث تروریستی اخیر تهران اظهار کرد: ایجاد تفرقه میان اقوام و فرهنگهای کشور بسیار خطرناک بوده و وحدت ملی کشور را دچار خدشه می کند. اگر هم انسجام ملی ما دچار خدشه شود هیچ سلاحی نمی تواند از کشور دفاع کند. اگر اختلافات ایجاد شود آسیب پذیری ما خیلی بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: هنگامی که در کشورهای اروپایی داعش اقدام تروریستی انجام می دهد، مقامات یا مردم آن کشور علیه مسلمانان اقدامی انجام نمی دهند زیرا می دانند مسلمانان از داعش متنفر هستند. بنابراین دلیلی ندارد وقتی یک کرد یا سنی اقدامی تروریستی انجام می دهد ،همه افراد آن قوم یا مذهب زیر سوال بروند. نقش کردها، اهل سنت و مرزنشینان ما در حفظ یکپارچگی کشور کمتر از نقش شیعه های تهران نشین نیست.برای تمام اقوام کشور حفظ تمامیت ارضی ایران بسیار مهم است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه مولوی عبدالحمید، در روزهای اولیه پس از این اقدام تروریستی آن را محکوم کرد ،یادآورشد: نباید سنی ها یا کردها را به بهانه این اقدام تروریستی مورد هجمه قرار داد بلکه آنها را می توانیم تشویق کنیم که اجازه ندهند چنین افرادی در بین آنها نفوذ کنند.
فاضل میبدی ادامه داد: البته به بهانه حمله تروریستی شاهدیم به دولت، وزارت اطلاعات یا نهادهای امنیتی هم حمله می کنند که این کار بسیار اشتباه و همان ادامه کار داعش یعنی ایجاد تفرقه است. ایجاد تفرقه در میان ملت شرایط را برای نفوذ داعش فراهم میکند.
وی در پایان تاکید کرد: باید نهادهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی تقویت شده و تمام اقوام و مذاهب و مردم در کنار نهادهای امنیتی و با وحدت و همدلی با دشمن مقابله کنند.
کد N1713811

وبگردی