آفتاب
گزارش ویژه

417 درصد افزايش سود و تقسيم 330 ريال سود نقدي (فباهنر)

417 درصد افزايش سود و تقسيم 330 ريال سود نقدي (فباهنر)

پس از تلاوت قرآن با حضور هیات ریيسه مجمع مرکب از آقای سعید عبودی به عنوان رییس مجمع و آقايان شکراله فائز و محمدرضا درخشنده به عنوان نظار و ...

پس از تلاوت قرآن با حضور هیات ریيسه مجمع مرکب از آقای سعید عبودی به عنوان رییس مجمع و آقايان شکراله فائز و محمدرضا درخشنده به عنوان نظار و آقاي علي اكبر اميني كافي آباد به عنوان دبير مجمع و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسي، جلسه مجمع شرکت صنایع مس شهید باهنر تشکیل شد و گزیده ای از فعالیت‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش به سمع و نظر حاضران رسید.

 

در این جلسه مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، آقای دکتر علی اکبر امینی ضمن اشاره به اهم اقدامات انجام شده، به تشریح عملکرد سال مالی 1395 پرداخت و ضمن قدردانی از کلیه مدیران، کارشناسان و کارگران شرکت، از اجرای کامل برنامه‌های پیش بینی شده شرکت خبر داد وي به اين موضوع اشاره نمود كه بیش از 85 تا 90 درصد از قیمت تمام شده محصولات را مواد اولیه در بهای تمام شده تشکیل می‌دهد که از دو نوسان قیمت تاثیر می‌گیرد نخست نوسان قیمت ارز و دیگری نرخ‌های LME ، وی گفت: از آنجایی که در دنیا شرکت‌ها برای کاهش ریسک قیمت مواد اولیه از هجینگ بهره می‌گیرند كه این امکان در ايران وجود ندارد، بنابراین ما در سیاست‌گذاری‌های فروش تمهیداتی مدنظر قرار دادیم که تغييرات مثبت و منفي آن به طور عمده توسط مشتريان تقبل گرديده و عملا ريسك كاهش شديد قيمت مواد اوليه متوجه شركت نشود.

مدير عامل شرکت صنايع مس شهيد باهنر تصريح کرد: اين شرکت توليد کننده محصولات به‌صورت سفارشی بوده و در حال حاضر نيازهای 300 واحد صنعتی را تامين می‌نمايد. اين شرکت توانايی توليد حدود 3،000 نوع محصول براساس درخواست مشتريان را دارد. در سال گذشته تلاش شده است تا با شناسايی مشتريانی که نياز به محصولات با ارزش افزوده بالاتر می‌باشند نسبت به اخذ سفارش‌های مناسب از کارخانجات بزرگ و نيروگاه‌ها و ... اقدام گردد.

مدير عامل در مورد کارخانه لوله مسی بيان نمود که در سال‌های گذشته سرمايه‌گذاری بالايی برای ايجاد اين کارخانه انجام پذيرفته و متاسفانه به‌علت تحريم‌های بين‌المللی بهره‌برداری آن مطابق برنامه انجام نپذيرفته است. با تلاش‌های به عمل آمده جهت راه‌اندازی بخش‌های مختلف اين کارخانه در سال 1394 و 1395 با استفاده از خدمات سازنده ماشين‌آلات اقدامات گسترده‌ای انجام شد که خوشبختانه در حال حاضر کليه خطوط توليدی اين کارخانه راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسيده است. اميد است در سال 1396 با اقدامات به‌عمل آمده فروش محصولات اين کارخانه در بازارهای داخلی و خارجی افزايش يافته و به حد مطلوبی برسد. وی خاطر نشان ساخت كه ظرفيت‌هاي موجود توليد لوله مسي در كشور به مراتب بيش از مصرف واقعي بوده و اميد است با بهبود فضاي بين‌المللي امكان صادرات اين محصولات فراهم گردد.

ایشان همچنین از سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي افزایش ظرفیت واحد سکه زنی از 2500 تن به 5000 تن خبر داد، و در خصوص کارخانه سکه‌زنی اعلام نمود که دستگاه‌های پولیش و كوره‌هاي آنيل در سال 1395 از سازندگان معتبر اروپايي خریداری شده و دستگاه‌های فوق در ماه‌های آینده تحویل شرکت خواهد شد، ضمن اینکه عملیات توسعه سالن سکه زنی نیز در حال حاضر در حال انجام مي باشد كه به محض دریافت دستگاه‌های خریداری شده عملیات نصب و راه‌اندازی آنها شروع خواهد شد. همچنین به اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه، شامل خرید و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و بهره‌برداری از خط تولید فوق در سال 1395 طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته اشاره کرد.

ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه اﻣﯿﺪوار اﺳﺖ ﺑﺎ اداﻣﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﺳﺎزﻧﺪه ﺳﺎل 95 و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﻰ ﺷﺪه ﺑﺮاى ﺳﺎل 96 ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ را در ﺳﺎل 1396 در راﺳﺘﺎى ﺗﺪاوم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎى ﺷﺮﮐﺖ و رﺿﺎﯾﺖ ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﮔﺮاﻣﻰ اراﺋﻪ کند:

1-فروش و تولید بر اساس تناژ برنامه‌های پیش بینی شده بازار داخلی و خارجی.

2-ارتقاء و بهبود ارتباط با مشتریان، بهبود شرایط تحویل به مشتری.

3-ارتقاء کیفیت محصولات و کاهش ضایعات در خطوط تولید.

4-مدیریت مناسب هزینه‌ها و نقدینگی شرکت و تداوم برنامه‌های کاهش موجودی‌ها.

5-اجرایی شدن برنامه سرمایه گذاری‌های جدید با توجه به افق توسعه سه ساله.

6-تداوم توسعه منابع انسانی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ کار و رسیدن به استانداردهای بین المللی.

7-تداوم افزایش تولید کارخانه لوله مسی و رسیدن به ظرفیت اسمی، با تکیه بر افزایش سهم بازار داخلی و خارجی و ارتقاء کیفیت.

بر اساس گزارشات عملکرد شرکت مقدار فروش در سال 1395 نسبت به سال قبل با رشد 19 درصدی روبرو بوده و به‌رغم مشکلات موجود، شرکت صنايع مس شهید باهنر از بین شرکت‌های فعال در این صنعت، با فروش بالغ بر 34.654 تن از محصولات تولیدی همچنان رتبه اول را در بازار داخلی به خود اختصاص داده است.

همچنین براساس اظهارات معاونت مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر جناب آقای سیدرضا سیدی زاده اقداماتی به شرح ذیل در سال 1395 صورت گرفته و یا در سال 1396 در دست اقدام می باشد.

* افزایش 94 درصدی سود ناخالص نسبت به سال مشابه با توجه به افزایش تولید و فروش شرکت و کاهش هزینه‌های عملیاتی، اداری و عمومی، هزینه‌های مالی، در سال مورد گزارش.

* تسویه و حل مسائل مالیاتی سنوات گذشته با اخذ آرای قطعی و مناسب و مختومه شدن پرونده‌های بیمه شرکت از سال 1381 لغایت 1392

* خارج شدن شرکت از لیست صنایع آلاینده از سال 1393 و حل و فصل پرونده‌هاي مربوطه سنوات قبل

* ارتقاء رتبه شفافیت و قابل اتکاء بودن اطلاعات شرکت در بازار اول سازمان بورس اوراق بهادار و بازار کل

* توليد و فروش محصولات با ارزش افزوده بالا شامل لوله‌هاي آلياژي مورد استفاده در نيروگاه‌ها و پياله برنجي مورد استفاده در صنايع دفاعی

* كاهش بهاي تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته

هزینه‌های حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی و غیر تولیدی، نسبت به بودجه 14 درصد كاهش و نسبت به سال94، 11درصد افزايش داشته است که با مديريت صورت گرفته در راستاي بهينه‌سازي منابع انسانی و استفاده از خدمات پیمانکاری، درصد افزایش نسبت به افزایش قانونی کمتر بوده است.همچنین در راستای کاهش هزینه‌های شرکت، هزینه سربار شامل تعمیرات و انرژی ...، نسبت به بودجه 4 درصد افزایش و نسبت به سال94، یک‌درصد کاهش داشته است که نسبت به تورم سالیانه و افزایش تولید مديريت شده است.

همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از هیات مدیره، بابت عملکرد مناسب سال موردنظر، درخواست افزایش سرمایه از محل سود انباشته سال 1395 را نمودند.

در ادامه جلسه با قرائت گزارش حسابرسی توسط نماینده سازمان حسابرسی، جناب آقای عبودی به عنوان رییس مجمع و نماینده سهامدار عمده از مدیریت شرکت و معاونت مالی در خصوص اخذ گزارش مطلوب از سازمان حسابرسی برای 2 سال متوالی تقدیر و تشکر نمود، طبق دستور جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر، تقسیم مبلغ 330 ریال سود به ازای هر سهم میان صاحبان سهام به تصویب رسید.

 

پيام هيات مديره به سهامداران

با تشکر و قدردانی از حضور ارزشمند سهامداران محترم و نمايندگان ايشان، نمايندگان محترم حسابرس مستقل، بازرس قانونی و سازمان بورس در جلسه مجمع عمومی عادی ساليانه شركت صنايع مس شهيد باهنر.

از درگاه احديت سپاسگزاريم که برای يک سال ديگر توفيق خدمتگذاری به يکی از صنايع مهم و زيربنايی کشور را به ما عنايت فرمود. هيات‌مديره تمام تلاش خود را در راستای اجرای اهداف شرکت سرمايه‌گذاری تامين اجتماعی و شرکت سرمايه‌گذاری صدر تامين در چارچوب برنامه و بودجه مصوب سال 1395 به عمل آورد و خوشبختانه با تلاش کليه مديران، متخصصان و کارشناسان و کارگران موفق گرديد، ضمن اجرای کامل برنامه‌های پيش‌بينی شده و به‌رغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور با افزايش مناسب حجم فروش، رکورد جديدی در عملکرد 5 ساله گذشته شرکت ثبت نمايد.

نتايج عملکرد شرکت در سال 1395 توانست پاسخ مناسبی بر سياست‌های اعلام شده مقام معظم رهبری و دولت محترم تدبير و اميد در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد. اميد است با عنايت الهی و با بهبود شرايط کاری در سال 1396 و افزايش تقاضای مشتريان شرکت، در گروه‌های عمده شامل صنايع لوازم خانگی، صنايع ساختمان، صنايع خودرو و صنايع برق عملکرد بهتری را پيش رو داشته باشد. شرکت در سال مورد اشاره ضمن تحقق سود قابل توجه توانست با کسب 615 ريال سود هر سهم رکورد جديدی در پاسخگويی مطلوب‌تر به سهامداران در تاريخ عملکرد شرکت ثبت نمايد.

 

در ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎى زﯾﺮ ﻣﺤﻘﻖ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ:

*دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ به ﻓﺮوش ﺑﺎ ارزش ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ 5.514.682 ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل

*ﺳﻮد ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺷﺮﮐﺖ 616.285ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل

*ﺣﻔﻆ ﺟﺎﯾﮕﺎه اول ﺻﻨﻌﺖ در ﺑﺎزار ﻧﻮرد

*ﺗﻮﻟﯿﺪ 33.990 ﺗﻦ در سال 1395

*حل و فصل پرونده‌های مالیاتی مربوط به كليه دوره‌هاي قبل از سال 1388و سال‌هاي 1390 تا 1393 به صورت كامل و اخذ مفاصا حساب مالياتي براي دوره‌هاي مذكور، همچنين حل و فصل پرونده‌هاي بيمه‌اي شركت تا پايان سال 1392 .

*مدیریت نقدینگی و انجام به موقع تعهدات طی سال 95 و کاهش هزینه‌های مالی نسبت به سنوات قبل خصوصا نسبت به سال 94.

*ارتقاء رتبه شرکت در بورس اوراق بهادار از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی.

*بهبود و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی.

*افزایش ظرفیت تولید و فروش مطلس در سال 1395 و انجام تعهدات معوق قرارداد تامین مطلس به بانک مرکزی که خوشبختانه نسبت به تعهدات قراردادی با انحراف 20%+ انجام پذيرفته است.

*اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه ( خرید و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و بهره‌برداری بر اساس برنامه زمانبندی)

*تولید محصولات در صنایع پایین دستی از جمله ایجاد کارخانه تولید انگشتانه برنجي از ورق برای صنایع دفاع

*بررسي و تصويب طرح توسعه کارگاه مطلس برای توسعه ظرفيت تا دو برابر در سال 1396

*ثبت اختراع آلیاژ ECO BRASS و تولید آزمایشی آلیاژ ( آلیاژ ECO BRASS از نظر زیست محیطی با توجه به نداشتن سرب در مصرف شیرآلات آبی از نظر بهداشتی مورد تایید اداره استاندارد و اداره آب و فاضلاب می باشد)

* بهبود و ارتقاء تکنولوژی ( اجرای بیش از 30 مورد برنامه‌های بهبود، بازسازی و نو سازی ماشین آلات و تجهیزات)

* بهبود فرایندهای تولید کارخانه لوله مسی

* تولید لوله‌های آلیاژی سیستم خنک‌کننده نیروگاهی و ایجاد بازار جدید با ارزش افزوده مناسب

* کسب رتبه زرین از مرکز رتبه بندی اتاق بازرگانی ایران (توضيحا رتبه قبلی شرکت سيمين بوده است)

* بهبود عملکرد کمیته‌های تصمیم‌سازی و عملیاتی جهت مشارکت هر چه بیشتر پرسنل در ارتقاء عملکرد شرکت

* دريافت گواهينامه‌های سيستم مديريت کيفيت از شرکت TUV INTERCERT آلمان ( ISO 9001 ,ISO 14001 ,OHSAS18001 )

*چابک سازی و کوچک سازی سازمان از طریق توسعه برنامه‌های برون سپاری

*تدوین استراتژی سازمان

*بهبود و انجام اقدامات اصلاحی فرآیند صادرات به‌رغم مشکلات جديد ايجاد شده در زمينه تامين کاتد با نرخ بالاتر از نرخ‌هاي جهانی

*بازاریابی و تحقیق و تولید آلیاژهای مسی که ارزش افزوده بیشتری دارند (لوله‌های آلیاژی و برنجی)

*بازارسازی برای محصولات جدید از جمله قطعه‌سازی از باسبار

*مطالعات بازار و نیازسنجی و نیاز سازي محصولات در بازار

*ﮐﺎﻫﺶ زﻣﺎن ﻣﺎﻧﺪﮔﺎري ﻣﻮاد اوﻟﯿﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺮﯾﺪ

*خارج کردن محصولات مشابه توليدی توسط شرکت از فهرست کالاهای صادراتي مشمول تخصيص ارز مبادله ای

* مطالعات و بررسي تكميل زنجيره ارزش در صنايع بالا دستي و پايين دستي

* اعلام شرکت بعنوان صنعت سبز توسط سازمان محيط زيست کشور و دريافت لوح مربوطه با تاييد سازمان مذکور و دو نهاد بين‌المللی

* بهبود سیستم‌های انگیزشی و ارتقاء سطح رفاه و معیشتی پرسنل

* افزایش آموزش مهارت‌های خاص برای کارکنان

* مشارکت شرکت در فعالیت‌های اجتماعی

 

چشم‌انداز

حفظ و توسعه جایگاه رقابتی و رهبری بازار محصولات نیمه تمام مس و آلیاژهای مسی با توسعه فناوری، ارتقاء بهره‌وری، نوآوری، مشتری‌گرایی، بهبود مستمر فرآیندها و تنوع بخشی محصولات، بر اساس خرد جمعی و مشارکت کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها در یک فرایند سیستمی مبتنی بر بهینه کاوی در یک سازمان یاد گیرنده

 

اهداف كلان

1-حفظ و ارتقاي مستمرسوددهي شركت

2-توسعه و ارتقاي توانمندي

کد N1713590

وبگردی