آفتاب

قاچاقچیان زغال در لردگان مامور منابع طبیعی را زخمی کردند

قاچاقچیان زغال در لردگان مامور منابع طبیعی را زخمی کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از زخمی شدن مامور منابع طبیعی این شهرستان در درگیری با قاچاقچیان زغال در روز یکشنبه خبر داد.

هومان خاکپور عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 3 بامداد روز یکشنبه مامور حفاظتی منابع طبیعی شهرستان لردگان در برخورد با 3 قاچاقچی غیر مجاز زغال و چوب جنگلی ، در درگیری با قاچاقچیان با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی گفت: این درگیری در روستای 'له‌دراز' بخش پشتکوه میلاس لردگان اتفاق افتاد، که در این درگیری مامور منابع طبیعی از ناحیه گردن و دست راست دچار آسیب دیدگی شد.
خاکپور افزود: مامور منابع طبیعی شهرستان یکی از این متخلفان را با 9 کیسه زغال با بیش از 230 کیلوگرم دستگیر می کند که در هنگام انتقال به اداره منابع طبیعی شهرستان 2 قاچاقچی دیگر راه وی را مسدود و با سلاح سرد مامور حفاظتی مصدوم می کند.
وی از انجام عمل جراحی بر روی دست این مامور خبر داد وگفت: هم اینک حال عمومی مامور حفاظت منابع طبیعی خوب است.
خاکپور به متواری شدن 3 قاچاقچی زغال و چوب جنگلی در این درگیری اشاره کرد و گفت: هر 3 قاچاقچی شناسایی شدند و دادستان شهرستان حکم دستگیری این قاچاقچیان را صادر کرده است.
به گفته وی، قاچاق زغال و چوب همه ساله خسارتهای زیادی را به منابع طبیعی و محیط زیست استان وارد می کند و تعدادی از محیط بانان و ماموران منابع طبیعی به منظور مقابله با این سوداگران سیاه آسیب می بینند.
خاکپور به فرهنگ سازی از سوی ائمه جمعه، مسوولان فرهنگی و نخبگان اجتماعی و بزرگان محلی در زمینه مقابله با قاچاق چوب و زغال تاکید کرد و گفت: بایدبا گسترش مشاغل در مناطق روستایی در زمینه قاچاق چوب و زغال جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری در سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی و تشدید کننده تخریب این منابع به شمار می‏‎رود.
حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار دهنده:محمود رئیسی
7360/2097
کد N1713533

وبگردی