آفتاب

کسب 5 مدال جشنواره جهانی اختراعات توسط تیم بانوان ایران

کسب 5 مدال جشنواره جهانی اختراعات توسط تیم بانوان ایران

پکن - ایرنا - تیم بانوان ایران با درخشش در نهمین دوره جشنواره جهانی بانوان مخترع و کارآفرین در کشور کره جنوبی موفق به کسب 5 مدال با ارزش و یک جایزه ویژه این رقابتها شد.

به گزارش ایرنا، ایم رقابتها از روز پنجشنبه 18 خرداد ماه جاری به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهر سئول برپا شد که در پایان تیم ایران به 2 مدال طلا، 2 نقره و یک مدال برنز دست یافت.
همچنین زهرا علیخانی از تیم ایران پس از نفر اول از کشور کره جنوبی موفق به دریافت جایزه ویژه دوم این جشنواره (semi Grand Prize) شد.
مسابقات بین المللی اختراعات همه ساله زیر نظر مستقیم سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) و حمایت فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) در کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی برگزار می شود که در نهمین دوره این رقابتها که وزارت زنان و خانواده کره جنوبی نظارت مستقیم بر آن داشت، 20 کشور جهان 120 اختراع و نوآوری خود را در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.
در این دوره نیز طبق سنوات گذشته تیم بانوان مخترع و کار آفرین کشورمان متشکل از تیم بانوان وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران با حمایت بخش زنان و خانواده این وزارتخانه و همچنین مخترعان جوان دانش آموز شهر قزوین حضور داشتند که ارائه جدیدترین اختراعات توسط آنان با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.
امسال تیم بانوان مخترع جمهوری اسلامی ایران با ارائه اختراعاتی در زمینه های مختلف علمی و با حضور 8 مخترع، حضوری پررنگ در این عرصه بین المللی داشت که اختراعات ارائه شده تیم کشورمان پس از بررسی و ارزیابی توسط هیات داوران این جشنواره در مراسم اختتامیه و اهداء جوایز، موفق به کسب پنج مدال و یک عنوان ارزشمند دومی شد.
همچنین در حاشیه برگزاری نهمین دوره جشنواره بین المللی بانوان مخترع و کارآفرین کشور کره جنوبی، نشست یک روزه تخصصی با محوریت هم اندیشی در خصوص کارآفرینی و ایجاد مشاغل مرتبط با نوآوری توسط زنان برگزار شد.
بازدید بیش از شش هزار نفر در مدت چهار روز از این رویداد مهم بین المللی نشانگر اهمیت این عرصه در حوزه اختراعات و نوآوری توسط بانوان می باشد.
ضمنا بانوان شرکت کننده در این رویداد پس از پایان این دوره از رقابتها به مدت دو روز در کارگاه تخصصی «چشم انداز مالکیت فکری و تبدیل ایده به ثروت» که توسط سازمان مالکیت های فکری ملل متحد (WIPO) و سازمان ثبت اختراعات کره جنوبی (‏KIPO) در محل ساختمان سازمان پیشرفت اختراعات این کشور در شهر سئول برپا می شود، شرکت خواهند کرد.
گفتنی است، سال گذشته و در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی اختراعات در بخش مردان که با شرکت 31 کشور جهان در کره جنوبی برگزار شد، تیم ایران موفق به کسب 11 مدال (2 مدال طلا، 3 نقره و 6 برنز) با ارزش این رقابتها شده بود.
بر اساس اعلام اداره ثبت اختراعات کشور، تعداد اختراعات ثبت بین المللی ایران تاکنون به بیش از 30 مورد رسیده است.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی
کد N1713328

وبگردی