آفتاب
دمای هوای مهران و دهلران ۵۰ درجه شد؛

گرمای شدید هوا در استان ایلام/مصرف آب بالا رفت

گرمای شدید هوا در استان ایلام/مصرف آب بالا رفت

ایلام-گرمای شدید هوا این روزها تمام مناطق استان ایلام را فرا گرفته و دمای هوا در شهرستان های مرزی مهران و دهلران به ۵۰ درجه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها تمامی شهرهای استان ایلام دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می کنند، در حالی که این استان جزو مناطق کوهستانی کشور محسوب می شود ولی شدت گرما باعث اختلال در زندگی مردم شده است.

در شهرستان مهران و دهلران که جزو مناطق گرمسیری و مرزی استان محسوب می شوند دما به ۵۰ درجه هم رسیده است و مردم در خانه ها از مقابل کولر گازی نمی توانند کنار روند.

طبق اعلام هواشناسی استان ایلام، گرم ترین نقاط استان ایلام شهرستان های مهران و دهلران هستند که این گرما طی روزهای آینده نیز به اوج خود می رسد.

در سال جاری به منظور کاهش مصرف انرژی در ساعات اوج مصرف و جلوگیری از ایجاد محدودیت در تامین برق منازل مسکونی، مراکز تجاری، صنعتی و تولیدی شهرستان های حوزه جنوبی ایلام فعالیت دستگاه های اجرایی از  ساعت ۶:۳۰ دقیقه آغاز  و تا ساعت ۱۴:۳۰ ادامه دارد.

میزان مصرف آب در ایلام بالا رفت

بیشتر مردم استان ایلام در خانه ها از کولر آبی استفاده می کنند، این روزها به دلیل شدت گرما شاهد مصرف بالای حامل های انرژی از جمله آب و برق در استان هستیم.

طبق گفته داراب بیرانوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، میزان مصرف آب در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود هفت درصد رشد داشته است.

وی در گفتگو با خبرنگار بیان داشت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در استان۲۶۰ لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری (۱۵۰ لیتر) بیشتر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در خصوص تامین آب شرب در سطح استان مشکل خاصی وجود ندارد، اما این امر دلیلی بر افزایش میزان مصرف شهروندان و عدم صرفه جویی نیست.

بیرانوند گفت: حجم تولید آب در استان ایلام سالانه ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است و مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آب بوده است.

هادی شیرخانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام نیز با تأکید بر مدیریت مصرف در فصول گرم سال، تصریح کرد: در صورتی که مشترکین در فصل گرم سال و در ساعات پیک بار، مصرف انرژی خود را مدیریت نکنند، متحمل خاموشی شده و از تمامی مشترکین تقاضامندیم همچون سال های قبل انرژی مصرفی خود را مدیریت کرده و این شرکت را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر یاری کنند.

توصیه در فصل گرما به مردم ایلام

شهروندان و به ویژه بیماران ، سالمندان و مسافران از تردد غیر ضروری حوالی ظهر تا غروب در مناطق گرمسیر استان خودداری کنند.

یکی از از مهمترین معضل های استان در این فصل آتش سوزی جنگل است، مردم و مسئولان استان  نسبت به آتش سوزی جنگل ها آمادگی داشته باشند، گفتنی است مهمترین راه پیشگیری از آتش سوزی در جنگل ها استفاده نکردن از آتش برای گرمایش در این مناطق است.

کد N1713161

وبگردی