آفتاب
موبایلکده

تست ناامیدکننده بلک‌بری KEYone

تست ناامیدکننده بلک‌بری KEYone

تقریبا نقد وبررسی و تست مقاومت گوشی‌های جدیدی که به بازار معرفی می‌شوند، تبدیل به یک سنت شده و کانال یوتیوب JerryRigEverything در این ...

آی‌تی‌ایران:تقریبا نقد وبررسی و تست مقاومت گوشی‌های جدیدی که به بازار معرفی می‌شوند، تبدیل به یک سنت شده و کانال یوتیوب JerryRigEverything در این زمینه شهرت فراوانی دارد، چرا که همواره مقاومت اسمارت‌فون‌های مختلف را به چالش کشیده است. در گذشته دیدیم که گلکسی اس 8 و پیکسل نتایج رضایت‌بخشی را از خود به جای گذاشتند اما گوشی‌هایی همچون نکسوس 6P و اچ‌تی‌سی U Ultra چنگی به دل نمی‌زدند. روزگذشته هم اسمارت‌فون KEYone بلک‌‌بری در این کانال بررسی و آزمایش شد. با وجود شروع فوق‌العاده، متاسفانه این گوشی خیلی دوام نیاورد. بسیاری از خوانندگان با روال آزمایشات کانال JerryRigEverything آشنا هستند. او ابتدا با تلاش برای ایجاد خراش روی صفحه نمایش و سپس خراش بدنه کار را آغاز می‌کند. مرحله بعد گوشی در مجاورت حرارت و در مرحله آخر که اصلا خوشایند نیست، گوشی برای تست مقاومت در برابر خمیدگی، تحت فشار قرار می‌گیرد. مرحله آخر همان جایی است که همه‌چیز به‌هم ریخت.

 

اسمارت‌فون KEYone از مواد اولیه با کیفیتی تولید شده اما مقاومت و چسبندگی قطعات در کنار هم چندان تعریفی ندارد. متاسفانه پس از اعمال کمی فشار، نمایشگر گوشی از جای خود بیرون می‌زند و این ایراد به‌هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست. اخیرا نیز برخی از خریداران در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که صفحه نمایش گوشی پس از برخورد با زمین، از بدنه کاملا جدا شده است. اکثر اسمارت‌فون‌ها از یک لایه چسب مخصوص در زیر صفحه نمایش استفاده می‌کنند که باعث چسبندگی و مقاومت هرچه بیشتر صفحه نمایش در جای خود می‌شود. متاسفانه KEYone از این ویژگی محروم است و البته به‌راحتی بدنه آن خم می‌شود که احتمال بروز این مشکل را دوبرابر می‌کند. تنها تصور مثبتی که از این قضیه می‌توان داشت این است که در صورت نیاز به تعویض صفحه نمایش، خیلی با مشکل مواجه نخواهید شد. خوشبختانه شرکت TCL می‌تواند این ایراد را به‌راحتی و از طریق ایجاد تغییرات در پروسه تولید، رفع کند. KEYone نیز در کنار برخی اسمارت‌فون‌ها که در تست مقاومت در برابر خمیدگی مردود شدند، قرار می‌گیرد. بنابراین اگر به خرید این اسمارت‌فون علاقه‌مند شده‌اید، بهتر است خرید محافظ را هم در دستور کارتان قرار دهید.

کد N1712900

وبگردی