آفتاب

لباس جدید پرستاری مورد تائید وزارت بهداشت نیست

لباس جدید پرستاری مورد تائید وزارت بهداشت نیست

همشهری آنلاین: معاون پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد: لباس جدید پرستاری در زاهدان به هیچ عنوان مسیر قانونی و تایید کمیته یونیفورم وزارت بهداشت را طی نکرده است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت : لباس جدید پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مورد تایید وزارت بهداشت نيست، این تصمیم یک حرکت دانشجویی، نمادین و در سطح استان بوده و به هیچ عنوان مسیر قانونی و تایید کمیته یونیفورم وزارت بهداشت را طی نکرده است.

محمد میرزابیگی افزود: بیش از سه سال است که در مورد لباس پزشکی و جامعه پرستاری، تحقیقاتی آغاز شده است اما به سادگی نمي‌توان در مورد تغییر لباس آنها، تصمیم گیری کرد.

وي تصریح کرد: در ظاهر لباس پرستاران، باید سطح تحصیلات، سابقه خدمت، نوع بخش و رده خدمتی، مشخص باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: نوع لباس پرستاری از نظر آزادی عمل و راحت بودن در زمان فعالیت در بیمارستان، باید شرایط ویژه ای را داشته باشد و از سوی دیگر، باید با فرهنگ، آداب و رسوم و مسائل بومی کشور نیز باید مطابقت داشته باشد.

میرزابیگی با بیان اینکه سال گذشته، نمونه‌های اولیه لباس پرستاری طراحی شد، افزود: لباس جدید پرستاری پس از طراحی و تایید در کمیته یونیفروم وزارت بهداشت، رونمایی خواهد شد، بنابراین رونمایی از لباس جدید پرستاری در زاهدان، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

کد N1712808

وبگردی