آفتاب

راکت فالکون هوی 4 ماه دیگر به فضا می رود

راکت فالکون هوی 4 ماه دیگر به فضا می رود

تهران-ایرنا- مدیر عامل شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرد: راکت 'فالکون هِوی' ( Falcon Heavy) که در نهایت انسان را به ماه خواهد برد، تا چهار ماه آینده پرتاب می شود.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس آلرت، 'ایلان ماسک' روز گذشته در توییتر تایید کرد که پرتاب راکت فالکون هوی در عرض چهار ماه آینده صورت می گیرد. این راکت اولین جهانگردهای فضایی را حمل خواهد کرد و حتی می تواند انسان را در فضا به مناطقی دورتر از آنچه تا امروز رفته است، ببرد.
تمام قسمت های اصلی راکت فالکون هوی باید در عرض دو تا سه ماه در پایگاه فضایی 'کیپ کاناورال' باشد که بر این اساس، پرتاب راکت باید یک ماه بعد از ان صورت بگیرد.
فالکون هوی با توانایی حمل 54 تن (119 هزار پوند) محموله و خدمه به فضا، قدرتمندترین راکت جهان خواهد بود و از آن برای ارسال اولین جهانگردهای فضایی به ماه که پیش بینی می شود سال 2018 صورت گیرد، استفاده خواهد شد. انتظار می رود که کل این سفر به ماه حدود شش تا هفت روز طول بکشد.
همچنین فالکون هوی در آماده سازی اسپیس ایکس برای انجام اولین ماموریت سرنشین دار به مریخ که تا سال 2025 صورت می گیرد ، احتمالا نقش خواهد داشت.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me
کد N1712657

وبگردی