آفتاب

جذب یکهزار و 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری

جذب یکهزار و 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از جذب یکهزار و 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری طی سال جاری توسط بخش خصوصی برای توسعه گردشگری این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهمن عسگری سوادجانی سه شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: این میزان سرمایه گذاری در راستای ایجاد هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، مرمت خانه های تاریخی، راه اندازی مجتمع های گردشگری و ایجاد زیرساخت ها و امکانات گردشگری در استان جذب می شود.
وی با بیان اینکه شرایط جذب سرمایه گذاری بخش گردشگری در استان مساعد است، گفت: هر فعالی که بخواهد در حوزه گردشگری سرمایه گذاری کند، تنها با داشتن 25 درصد از سرمایه اولیه طرح پیشنهادی خود می تواند برای تامین 75 درصد سرمایه موردنیاز از تسهیلات پیش بینی شده در این حوزه استفاده کند.
عسگری سوادجانی تصریح کرد: سال گذشته 320 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان در استان اعطا شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه به برنامه های این سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری بهره برداری از مجتمع گردشگری چغاخور، راه اندازی شرکت تعاونی تهلیجان، احداث مجموعه تفریحی، گردشگری و سرگرمی در منظریه و ایجاد اردوگاه تفریحی چم زین در دستور کار قرار دارد.
عسگری سوادجانی از ورود حدود 5 هزار گردشگر خارجی به استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد گردشگر بیشتر از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین و کره جنوبی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بنا داریم در برنامه های مشترک با استان اصفهان، زمینه ورود گردشگران بیشتری را به این استان فراهم کنیم.
عسگری سوادجانی همچنین از ایجاد یک هزار و 50 شغل در حوزه صنایع دستی استان خبر داد و گفت: با راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم به علاقمندان این حوزه مشاغل خانگی و کارگاهی را توسعه دادیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته 50 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی به متقاضیان پرداخت شد.
عسگری سوادجانی راه اندازی فروشگاه دائمی عرضه صنایع دستی در شهرکرد، راه اندازی فروشگاه مرکزی خرید تضمینی صنایع دستی، احیای گلیم در منطقه موگویی، آموزش رایگان و احداث کارگاه های تولید صنایع دستی را از اقدامات دولت یازدهم در این حوزه برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از راه اندازی 11 موزه جدید در استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: برخی از این موزه ها از جمله موزه بلدیه شهر بروجن نخستین بار ایجاد شده است.
عسگری سوادجانی، تعمیر و مرمت بناها، راه اندازی تشکل های میراث فرهنگی و احیای خانه های تاریخی استان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد.
به گفته وی تاکنون 11 هزار شیء تاریخی در استان شناسایی و در موزه ها و بناهای تاریخی استان حراست می شود.
وی با بیان اینکه در حدود 4 هزار شغل در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در دولت یازدهم ایجاد شده است، افزود: از این تعداد یک هزار و 312 نفر زیر پوشش بیمه صنایع دستی قرار دارند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021
کد N1710470

وبگردی