آفتاب
سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس؛

روند اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی اصلاح شود

روند اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی اصلاح شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی در هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، نقض غرض است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدنعیم امینی‌فرد در خصوص اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌ها هنگام تزریق خون، اظهارداشت: تزریق خون به بیماران تالاسمی از اقدامات درمانی است که میزانی عوارض برای آن پیش‌بینی شده، مراکز درمانی هم برای این اقدام نسبت به اخذ برائت نامه اقدام می کنند اما اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی در هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، نقض غرض است.

وی تصریح کرد: برائت نامه از بیماران تالاسمی تنها در مراجعه اول باید اخذ شود، در این برائت نامه میزان تزریق خون در ماه و سال مشخص است بنابراین مشکل این گروه از افراد را حل خواهد کرد.

امینی فرد افزود: اقدامی که رئیس انجمن تالاسمی نسبت به آن انتقاد کرده، درست است چراکه امنیت روانی بیماران تالاسمی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و موجب آسیب آنها می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: با توجه به این مشکل، معاونت درمان وزارت بهداشت باید ابلاغیه را تنظیم و به تمامی مراکز درمانی ابلاغ کند.

مجید آراسته رئیس انجمن تالاسمی، عنوان داشته که اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌ها به هنگام تزریق خون از نظر اخلاقی و حقوقی با مشکل روبروست.

کد N1710028

وبگردی