آفتاب
از روز گذشته رخ داد؛

سرگردانی کارگران خارجی قطر در سایه قطع روابط دیپلماتیک/کارگران به غذا و آب دسترسی ندارند

سرگردانی کارگران خارجی قطر در سایه قطع روابط دیپلماتیک/کارگران به غذا و آب دسترسی ندارند

قطع روابط ۴ کشور عربی با قطر موجب سرگردانی کارگران خارجی این کشور شده است. قطر بیش از ۲۰۰ هزار کارگر خارجی دارد که اکثرا اهل آفریقا و آسیایی جنوب شرقی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ قطع روابط ۴ کشور عربی با قطر موجب سرگردانی کارگران خارجی این کشور شده است. این کارگران هم‌اکنون به آب و غذای کافی دسترسی ندارند و از سویی گذرنامه‌های آنان در اختیار کارفرمایانشان قرار دارد که همین امر موجب شده که نتوانند از این کشور خارج شوند.

۴ کشور عربستان، مصر، امارات متحده عربی  وبحرین روز گذشته تمامی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. آنها می‌گویند قطر از تروریسم حمایت می ‌ند و اقداماتش خاورمیانه را بی‌ثبات کرده است.  

کمبود آب و غذا به این علت اتفاق افتاده است که عربستان سعودی مرزهای خود با این کشور را مسدود کرده است. در این میان کارگران خارجی که تعدادشان بیش از ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود به علت عدم پرداخت به موقع دستمزدها و گرفتن مرخصی از کارفرما نتوانسته‌اند مایحتاج تغذیه‌ای خود را فراهم کنند.

کارگران خارجی قطر اکثر اهل کشورهای آفریقا و آسیایی جنوب شرقی هستند و در پروژه‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشغول به کار هستند. شرایطی که آنها در آن کار می‌کنند بارها مورد انتفاد سازمان‌های حقوق بشری قرار گرفته است.  

کد N1709923

وبگردی